بیرجند- مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های عشایری تثبیت اشتغال ۸۱۰ نفر انجام می‌شود گفت: هزار و ۳۸۰ خانوار در قالب ۴ هزار و ۸۱۰ نفر نیز از پروژه‌های عشایری هفته دولت در استان بهره‌مند می‌شوند.

۴هزار نفر از پروژه‌های عشایری خراسان‌جنوبی در هفته دولت بهره‌مند می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا قوسی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته دولت ۴ پروژه در بخش مرمت  و بهسازی قنات، حفر و تجهیز چاه کشاورزی و احداث استخر در مناطق عشایری خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

وی افزود: احداث و تکمیل انبار ذخیره علوفه در بشرویه و احداث و تکمیل ساختمان اداری در شهرستان خوسف از دیگر پروژه‌های هفته دولت در اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی است.

مدیرکل امور عشایری استان خراسان جنوبی گفت: این پروژه‌ها با اعتبار بالغ بر ۴ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال در هفته دولت افتتاح که با افتتاح آن هزار و۳۸۰ خانوار و ۴ هزار و ۸۱۰ نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند و اشتغال ۸۱۰ نفر تثبیت می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از آغاز امسال ۳۷ هزار متر مکعب آب شرب برای انسان و دام به مناطق عشایری استان حمل شده است اظهار داشت: به طور میانگین روزانه بیش از ۳۲۰ هزار لیتر آب به مناطق عشایری استان که با کمبود آب مواجه‌اند حمل می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان خراسان جنوبی گفت: ۳۷ هزار متر مکعب آب توسط ۱۵ دستگاه تانکر دولتی و ۸ دستگاه تانکر بخش خصوصی به مناطق عشایری حمل  شده که حدود ۱۱ هزار خانوار عشایری از آن بهره‌مند شدند.

قوسی افزود: آبرسانی سیار به ۴۸۰ منطقه عشایری در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی ۶ هزار و ۱۸ کیلومتر ایل راه عشایری دارد اظهار داشت: در این مدت هزار و ۸۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری خراسان جنوبی با هزینه ۲۱۶ میلیون تومان موج تراشی و مرمت شد که سالانه ۵ هزار کیلومتر از ایل راه‌های عشایری خراسان جنوبی نیازمند مرمت و بهسازی است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.