اصفهان- رئیس حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: طلبگی سخت اما سودمند است، نتیجه طلبه بودن همنشینی با پیامبران است بنابراین باید فقه جواهری که امانتی در دست طلاب است را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

نتیجه طلبه بودن همنشینی با پیامبران است

به گزارش قدس آنلاین، حضرت آیت‌الله مظاهری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه فقه جواهری امانتی است که باید حفظ شود، اظهار داشت: خیانت در امانت گناه بزرگی است، امام(ره) در زمان ارتحال، پیرامون فقه جواهری واهمه داشتند، نگرانی ایشان بابت تضعیف فقه جواهری بود و در این زمینه عنوان می‌کردند که تضعیف فقه جواهری روز مصیبت ماست.

 وی افزود: طلبگی سخت اما سودمند است، نتیجه طلبه بودن همنشینی با پیامبران است بنابراین باید فقه جواهری که امانتی در دست طلاب است را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: طلاب باید در زمینه قرآن، اخلاق و روایات به صورت خاص و ویژه کار کنند، همچنین آنچه که باید مورد نظر طلاب باشد کار کردن در زمینه اصول دین و ولایت است.

وی با بیان اینکه امام راحل در مباحث اخلاقی تأکید بسیار داشتند، ادامه داد: فقه سنتی و فقه جواهری مورد تأکید امام راحل بوده و بر تقویت آن به صورت مستمر تأکید می‌کردند.

آیت‌الله مظاهری با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره لزوم حفظ فقه جواهری از سوی طلاب گفت: امام راحل همواره عنوان می‌کردند که اگر فقه جواهری ضربه بخورد روحانیت دچار ضربه می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فقه جواهری را اینگونه می‌دانستند که طلاب باید بر قرآن مسلط بوده و با آن مانوس باشند، افزود: طلاب باید کلام عربی را به خوبی فراگرفته چرا که کلام بزرگان ماست.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امام راحل همواره به طلاب تأکید می‌کردند که مباحث را به خوبی در ذهن داشته و دروس استاد را مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: ایشان همواره طلاب را از نوشتن مباحث تدریس منع می‌کردند چراکه می‌گفتند طلاب باید ذهن خود را به کار گیرند و پس از مباحثه جزوه بنویسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.