برخی اعضای هیات مدیره خواهان برکناری علیرضا منصوریان هستند اما مدیرعامل باشگاه از او حمایت می کند.

گزارشی از اتفاقات پشت پرده استقلال/ چه کسانی می خواهند منصوریان برود؟

به گزارش قدس آنلاین، روزهای بد و فصل پر از تنش باشگاه استقلال با پذیرفتن شکستی دیگر در هفته پنجم ادامه یافت تا در عین ناباوری شاهد واکنش‌های تند هواداران نسبت به سرمربی این تیم باشیم.

* همه چیز از بازی با العین شروع شد
هوای استقلال از اواسط فصل گذشته کاملا آفتابی شد و دنیا به کام این تیم، بازیکنان و اعضای کادر فنی‌اش بود تا دیدار این تیم با العین در لیگ قهرمانان آسیا و شکست سنگین این تیم در آن بازی. موج نارضایتی و حملات هواداران استقلال در فضای مجازی مدیران و اعضای کادر فنی را به گونه‌ای آچمز کرد که آنها برای نجات خود از این وضعیت و عبور از بحران چاره را در جذب بازیکنانی در فصل نقل و انتقالات دیدند که مد نظر و خواسته هواداران بودند.

در آن وضعیت هواداران می‌خواستند و مدیران استقلال به هر قیمتی خواسته هواداران را اجرا می‌کردند تا کم کم نارضایتی‌ها به رضایتمندی‌ها بدل شد و مدیران استقلال به محبوبیتی فراوان نزد هواداران این تیم دست یافتند. 

رویکرد باشگاه استقلال به سمت و سوی جذب نفراتی رفت که از اسم و رسم کلانی در فوتبال بهره می‌بردند و عقبه سوابق درخشان را با خود به همراه داشتند، اما ویژگی مشترک بسیاری از آنها فاصله گرفتن از سالهای شباب و دوران اوج شان بود. 

* شروعی توام با حاشیه
حاشیه‌ها در استقلال درست قبل از فصل آغاز شد. آنجایی که تیم ملی امید سه چهار بازیکن این تیم را خواست و خروجی تصمیم گیری در باشگاه منجر به حفظ آن بازیکنان در اردوی آبی پوشان شد. این اتفاق سرآغازی بود بر حاشیه‌های فصل آبی پوشان. علیرضا منصوریان که در این میدان خود را تنها می‌دید ناچار برای احقاق حق تیمش شخصا به میدان رفت و با مصاحبه‌های خود خواهان احقاق حق شد. اما عملکرد او نه تنها ثمره‌ای در بر نداشت و آبی پوشان که با لشگری از مصدوم مواجه بودند در نهایت سه بازیکن اصلی خود را در اولین و یکی از حساس ترین بازی‌های فصل از دست دادند، بلکه عمده تمرکز این تیم هم از بین رفت.

شاگردان منصوریان در نهایت بدون سید مجید حسینی، مهدی قائدی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، لئوناردو پادوانی، اسماعیلی و باقری به میدان رفتند تا با یک ضربه پنالتی مغلوب میزبان خود صنعت نفت آبادان شوند.

* آغاز نارضایتی‌ها
هواداران استقلال شکست تیم شان مقابل صنعت نفت را نادیده گرفتند، از کنار مساوی آنها مقابل استقلال خوزستان هم گذشتند و پیروزی یک بر صفر مقابل تراکتورسازی آنها را به بازگشت به روزهای خوب امیدوار ساخت. اما ضعف گلزنی مشهود این تیم همچنان به چشم می‌آمد.

شکست آبی پوشان در ورزشگاه تختی و مقابل ۳۰ هزار نفر برای هواداران این تیم گران تمام شد و آغاز نارضایتی هواداران در ورزشگاه و سپس فضای مجازی آغاز شد تا بحرانی تازه را برای آبی‌های پایتخت به راحتی پیش بینی کرد.

* سکوهای بحرانی
«سکوهای بحرانی» یا «سکوهای آماده بحران» الفاظی بود که بارها قبل از بازی آبی پوشان مقابل پدیده شنیده می‌شد و حتی گزارشگر بازی هم در نوبت هایی از این الفاظ استفاده کرد. واقعیت هم همین بود که هواداران ناراضی استقلال برای آغاز اعتراضات گسترده شان به بهانه‌ای نیاز داشتند و آن هم باز شدن دروازه تیم شان بود. حالا استقلال بحرانی ترین اوضاعی یک دهه اخیر خود را تجربه می کند و مدیرانی که تحت تاثیر هواداران و نظریات آنها در فضای مجازی بازیکن گرفتند و تیم شان را بستند، توسط همین هواداران تحت فشار قرار گرفته‌اند.

* تردید منصوریان
رفتار سرمربی استقلال در آخرین دقایق بازی مقابل پدیده، درد و دل او با رضا مهاجری، جلسه سرپایی‌اش با بازیکنان در میانه زمین و بوسه بر زمین چمن شواهدی بود برای تصمیمی که منصوریان به آن فکر می کرد. تصمیمی مبنی بر «استعفا». 

منصوریان بعد از آن که در رفتاری کاملا احساسی قبل از سوت پایان بازی از تصمیمش برای جدایی ابتدا با رضا مهاجری سخن گفت و سپس به جمع بازیکنانش رفت و دقایقی با آنها در میانه میدان خلوت کرد،  خداحافظی تلویحی او را از جمع آبی پوشان تداعی شد و از همین رو شائبه استعفای وی ایجاد شد. 

البته منصوریان در همه دقایقی که بازیکنانش وسط زمین چمن ایستاده بودند و یا در رختکن بودند به جدایی از جمع آبی‌پوشان فکر می‌کرد. اما او هرگز برای استعفا و جدایی از استقلال تصمیمی نگرفت.

* دو دستگی در هیات مدیره
اعضای هیات مدیره استقلال هنوز به صورت رسمی دور هم جمع نشده‌اند، اما در مذاکراتی غیر رسمی و غیر حضوری و به صورت جدا جدا مذاکراتی در خصوص آینده استقلال داشته‌اند. در این میان برخی از اعضای هیات مدیره معتقدند که لااقل تا نیم فصل باید به منصوریان فرصت داد و برخی از آنها نیز نظری مخالف دارند و معتقدند در همین ایام تعطیلات باید کار را تمام کرد و مربی جدیدی را به جای منصوریان معرفی کرد تا مربی جدید هم در این تعطیلات فرصتی برای بازسازی تیم داشته باشد.

* رزومه‌های سرازیر شده به باشگاه
برخی از مدیران برنامه برای تحمیل گزینه‌های خود به باشگاه استقلال در حال سبقت گرفتن از هم هستند و رزومه‌هایی هم به مدیران باشگاه ارائه کرده‌اند. رزومه‌هایی که البته مدیران باشگاه هنوز آنها را خیلی جدی نگرفته اند. با این وجود به احتمال زیاد رزومه های برخی از مربیان کروات، صرب و آلمانی در حال بررسی است.

* هیچ توصیه ای از باشگاه به منصوریان نشده است
برخی خبرهای امروز حکایت از آن دارد که از سوی باشگاه به منصوریان توصیه شده قبل از برکناری، استعفا دهد. این در حالی است که هرگز چنین چیزی نبوده و هیچ توصیه ای تاکنون از سوی هیچ فرد مسئولی در باشگاه به منصوریان صورت نگرفته است. 

* تمرین شنبه، هیات مدیره یکشنبه
تمرین آبی پوشان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه تعطیل است و بازیکنان این تمرینات شان را از روز شنبه از سر خواهند گرفت. در حالی که مسئولین باشگاه خبر از برگزاری جلسه هیات مدیره در روز یکشنبه داده‌اند. جلسه‌ای که قرار است در آن تصمیم نهایی در خصوص منصوریان و ادامه همکاری با او اتخاذ شود.

چنانچه تمرین روز شنبه طبق برنامه قبلی انجام شود، احتمال حضور منصوریان در آن کم است. به احتمال قوی منصوریان صبر می‌کند تا هیات مدیره تکلیف را مشخص کند و در صورت ابقا در سمت خود شخصا در تمرین حضور یابد. در این صورت تمرینات زیر نظر محمد خرمگاه و میک مک دورت دنبال می‌شود.

* تاثیر پذیری باشگاه استقلال از هواداران و فضای مجازی
با وجود این که قرار است تا قبل از جلسه هیات مدیره استقلال هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مقامات استقلال صورت نگیرد و تصمیم خاصی اتخاذ نشود و این جلسه به احتمال زیاد روز یکشنبه برگزار خواهد شدف اما با این وجود فوتبال است و هزار اتفاق ممکن و حتی غیر ممکن می تواند در آن بیفتد. شاید تا قبل از فرا رسیدن روز یکشنبه اتفاقات جدیدی در باشگاه استقلال بیفتد و اخبار جدیدی در این حوزه منتشر شود. به خصوص سابقه نشان می دهد تصمیم سازان در باشگاه به شدت تحت تاثیر احساسات هواداران و به خصوص فضای مجازی قرار دارند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.