معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از مدیران بدون کار در بنگاه‌های دولتی گفت: یکی از اولویت‌های اصلی وزارت اقتصاد انتصاب مدیران شایسته در بنگاه‌های دولتی و تلاش برای افزایش سوآوری و بهره‌وری این بنگاه‌هاست

انتقاد جهانگیری از انتصاب مدیران بدون کار در بنگاه‌های دولتی

به گزارش قدس آنلاین، جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزیر اقتصاد که عصر امروز در تالار مدرس وزارت اقتصاد برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت یازده گفت: دکتر طیب‌نیا یک انسان دانشمند، صاحب‌نظر، پر کار و پاک دست است و دولت در جای مناسب از خدمات ایشان استفاده خواهد کرد.

وی افزود: سابقه دکتر کرباسیان در حوزه هایی که پیش از این حضور داشته اند بسیار درخشان بوده و با کوله‌باری از تجربه مسئولیت سنگین وزارت اقتصاد که کانون اصلی توسعه ایران است را پذیرفته است.

معاون اول رئیس جمهور  ادامه داد: مسائل اقتصادی اصلی‌ترین چالش کشور و مردم است و بیشترین سهم مطالبات مردم و همچنین اصلی‌ترین تاکیدات رهبری اهتمام به حل مشکلات اقتصادی است که کانون این مسئولیت در وزارت اقتصاد متمرکز شده است.

جهانگیری گفت: این وزارتخانه باید تلاش کند با تجمیع نظرات نخبگان از خرد جمعی در تصمیم‌سازیهای اقتصادی استفاده کند.

وی افزود: امروز بخش اصلی اقتصاد کشور نیازمند این است که درآمدها از طریق سازمان مالیاتی افزایش پیدا کرده و وابستگی کشور به نفت کاهش پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور  ادامه داد: براساس پیش‌بینی عملکرد بودجه درآمد مالیاتی در پایان سال ۹۶؛ ۱۱۴ هزار میلیارد تومان و درآمد نفتی ۷۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته جهانگیری در دولت یازدهم گمرک در حوزه کاهش زمان ترخیص و افزایش درآمد گمرکی بسیار موفق بوده و امیدواریم این مسیر در دولت دوازده ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: اگر وزارت اقتصاد به خوبی حرکت کند حتی اگر وزارتخانه‌های دیگر دچار چالش باشند اقتصاد ایران به تحرک درخواهد آمد.

جهانگیری افزود: باید با متناسب با درخواست‌های مجلس از وزارت اقتصاد اختیارات لازم به این وزارت داده شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.