قوچان- امام‌جمعه قوچان گفت: یکی از وظایف مهم شوراها برای عمران و آبادی شهر انتخاب شهردار است که اعضای شورا باید هم فرهنگ، هم معنویت و هم روح شهر را در انتخاب خود مدنظر قرار دهند.

شوراها در انتخاب شهردار به مسائل فرهنگی توجه داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی ظهر چهارشنبه در آیین تحلیف منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قوچان و باجگیران در سالن اجتماعات فرمانداری بابیان این مطلب که جایگاه شوراها در نظام جمهوری اسلامی مردم‌سالاری ترسیم‌شده است، گفت: تبلور و حضور مردم در انتخابات‌ ها دیده می‌شود و یک روستا و شهر عصاره خود را در شوراها تجمیع می‌کنند و افرادی که وارد مسائل اجتماعی و شوراها می‌شوند باید رضایت الهی را مدنظر کارهای خود قرار دهند.

وی با اشاره به این مطلب که خدمت گذاری به مردم باید سرلوحه کار شوراها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: وظایف و اختیارات شوراها در قانون اساسی به‌خوبی ترسیم‌شده است و اگر اعضای شورا شناخت مناسبی از مسائل شهری داشته باشند مشکلات به‌راحتی حل خواهد شد.

امام‌جمعه قوچان ادامه داد: باید همه نهادها و اقشار مختلف جامعه برای کسب موفقیت به شوراها کمک نمایند، زیرا کار در شورا کاری است جمعی و در کل جامعه باید سکان‌دار عمران و فرهنگ باشند.

وی با تأکید بر این مطلب که آبادانی تنها پروژه و ساختمان‌سازی نیست، بلکه نیاز به فرهنگ‌سازی و معنویت نیز باید مدنظر باشد، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم شوراها برای عمران و آبادی شهر انتخاب شهردار است، که شوراها باید هم فرهنگ، هم معنویت و هم روح شهر را در انتخاب خود مدنظر قرار دهند.

حجه الاسلام محمدعلی دستجردی با اشاره به مطلب که اگر در شهری سبک زندگی و بی‌فرهنگی و نیز مراسمات ملی و مذهبی به‌درستی اجرا نشود شهر بی‌روح خواهد شد، اظهار داشت: هر فعالیت عمرانی که در سطح شهر انجام می‌شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد، زیرا قرار نیست در فرهنگ و سبک زندگی مردم حرفی زده نشود و هزینه‌ها فقط صرفاً جهت آسفالت و ابنیه باشد، بلکه باید پیوستی فرهنگی نیز در آن دیده شود.

وی بابیان این مطلب که مسائل فرهنگی و معنوی و هزینه‌های عمرانی به اهلش سپرده شود تا برای توسعه و آبادانی و پیشرفت شهر هزینه شود، خاطرنشان کرد: اعضای شورا باید برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی دقیق داشته و چهار پروژه بزرگ تعریف کنند که نتیجه داشته باشد، زیرا متأسفانه یکی از نامهربانی‌هایی که در شهر قوچان انجام‌شده این است که پروژه‌هایی تعریف، ولی زمان شروع و اتمام آن مشخص نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان ادامه داد: آسفالت و ترمیم معابر شهری از وظایف و روزمرگی‌های شورا و شهرداری است و نباید این فعالیت‌ها به‌عنوان پروژه‌ای آن‌چنانی اعلام و قلمداد شود.

وی به تعامل و ایجاد محیطی مشورتی میان شورا و معتمدین شهر برای رفع مشکلات شهری تأکید و خاطرنشان کرد: اعضای شورا باید به‌صورت مستمر در محله‌های مختلف شهر برای شنیدن درد و دل و رفع مشکلات مردم حضور پیدا کنند تا با کمک و همیاری، کارها سبک‌تر و مشکلات به‌راحتی حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.