خرم آباد- فرماندار ازنا با اشاره به اعتراض جمعی از مردم این شهرستان در اعتراض به تردد خودروهای سنگین در محور ازنا - اراک گفت: تردد خودروهای سنگین در این محور تا اطلاع بعدی محدود شده است.

تردد خودروهای سنگین در محور ازنا - اراک پس از اعتراض مردم محدود شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد محمدی نژاد افزود: روز چهارشنبه عده ای از مردم با تحریک ۲ یا سه نفر اقدام به تجمع در کنار محور ارتباطی ازنا - اراک کرده بودند که حدود ساعت ۲۴ دیشب این مساله با وساطت مسئولان استانی برطرف شد.

وی با اشاره به تردد وسابل نقلیه سبک در این محور اضافه کرد: مردم تنها به تردد خودروهای سنگین اعتراض داشتند و مانع حرکت برخی خودروهای سنگین شدند.

فرماندار ازنا گفت: نشستی با نمایندگانی از معترضان برای رفع مشکل برگزار کردیم و قرار شد نصب علایم هشدار دهنده به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و یک گروه از شهرستان برای تصمیم گیری نهایی به استانداری لرستان اعزام شود.

وی افزود: همچنین گروهی از مردم به همراه نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی به وزارتخانه اعزام شدند ولی در نهایت تجمعی با تحریک برخی افراد انجام شد.

محمدی نژاد اظهار کرد: تردد در محور ازنا - اراک برقرار است و همانطور که گفته شد تنها محدودیت برای خودروهای سنگین اعمال شده است.

روز چهارشنبه جمعی از خانواده های جانباختگان حوادث جاده ازنا - اراک که تعداد آنها بیش از ۲۰۰ نفر بود، عصر چهارشنبه با حضور در ابتدای این جاده خواستار رسیدگی مسئولان و تعریض جاده شدند.

گفتنی است طول این مسیر ۷۰ کیلومتر است که ۵۰ درصد این مسیر در شهرستان ازنا و ۵۰ درصد دیگر در شهرستان شازند قرار دارد.

جاده ازنا - اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد اما بعدها به دلایل مختلف از جمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شد به ‌گونه ‌ای که بیشتر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین هستند.

تردد فراوان وسایل نقلیه سنگین از محور ازنا - اراک در مقابل عرض کم جاده باعث بروز تصادفات فراوان منجر به جرح و فوت در این جاده شده که همین موضوع لزوم تسریع در تکمیل این طرح نیمه ‌کاره را دوچندان کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.