سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در خصوص خبر تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با ظریف گفت: این تماس شب گذشته انجام و تمایل طرف قطری برای بازگرداندن سفیر خود به تهران مطرح شد.

به گزارش قدس آنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص خبر تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تایید این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: این تماس شب گذشته انجام و تمایل طرف قطری برای بازگرداندن سفیر خود به تهران مطرح شد که ما از این اقدام دولت قطر استقبال می کنیم.

قاسمی اضافه کرد: قبلا سفیر آن کشور برای برخی مشورت ها به دوحه فراخوانده شده بود و بازگشت مجدد شان به تهران تصمیم و اقدامی منطقی و مثبت ارزیابی می گردد.

وی تاکید کرد: همانگونه که مکررا اعلام داشتیم سیاست اصولی و همیشگی جمهوری اسلامی ایران  توسعه روابط با تمامی همسایگان بوده و خواهد بود و ایران همواره آمادگی دارد در چارچوب احترام متقابل و حفظ منافع مشترک، روابط بهتری با تمامی کشورهای همسایه و پیرامونی خود داشته باشد و همانگونه که وزیر امور خارجه اعلام داشتند یکی از اولویت های اساسی یا اَبَر الویت ما در سیاست خارجی کشور در دولت جدید، ارتقاء همکاری ها و اولویت دادن به توسعه مناسبات همه جانبه با کشور های همسایه خواهد بود.

قاسمی افزود: ایران معتقد است تنها راه تامین امنیت و ثبات و فراهم نمودن زمینه های توسعه اقتصادی در منطقه، عادی سازی و گسترش روابط میان کشورهای منطقه و عدم دخالت کشورهای فرا منطقه ای در امور منطقه می باشد و ایران آماده است در جهت تعامل هر چه بیشتر این کشور ها و حل و فصل برخی ابهامات و مشکلات میان آنها تلاش های سیاسی لازم را به عمل آورد. نیاز و ضرورت امروز منطقه همکاری دسته جمعی و فائق آمدن بر اختلافات و ایجاد زمینه های لازم  برای رایزنی و گفتگوهای بیشتر در این منطقه حساس از جهان می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر گام سازنده و مثبت همسایگان برای بهبود و ارتقاء روابط فی مابین همواره استقبال کرده و بدان ارج می نهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.