بجستان-شب گذشته چند قلاده گرگ به گاوداری در بجستان حمله ور و دو گوساله را کشتند.

حمله شبانه گرگ ها به گاوداری در بجستان و کشتن دو گوساله

به گزارش قدس انلاین، حبیب اسماعیل زاده، صاحب گاوداری با عنوان این مطلب گفت: بیش از ۱۰ سال است که گاوداری دارم  و با این حادثه ناگوار مواجه نشده ام، شب گذشته گرگها به گاوداری من که دارای حصار نیز بوده حمله ور و از ۶ گوساله ای که داشته ام  دو تا را متواری و کشته و یکی را با خود می برند و دیگری را در محل گاوداری رها می کنند.

این گاودار بومی که گاوداری ستنتی دارد با نگرانی از اوضاع فعلی و وضعیت بد بازار و اینکه چون مقرون به صرفه نبوده، گفت: نمی توانیم گاوها را بیمه کنیم چون هزینه آن بالا بوده و باز پرداخت بیمه ۴۰۰ تومان می باشد علی رغم اینکه باید هزینه حق بیمه را به اندازه گاوداریهای سنتی پرداخت کنیم.

اسماعیل زاده گفت: حمله گرگها به این مجتمع که بصورت سنتی اداره می شود بارها صورت گرفته و از بقیه گاوداری های مجاور نیز گوساله تلف شده ولی کسی پاسخگوی از بین بردن این حیوان مخرب نمی باشد و خودمان هم نمی توانیم در صدد نابودی آنها بر آییم چون محیط زیست ما را جریمه می کند.

وی از مسئولان خواست به فکر چاره ای باشند چون علی رغم هزینه های بالای گاوداریها و با اینکه در مجاورت شهر و خانه های مسکونی هستیم بهتر است جدی تر با این موضوع برخورد کرده و یا اجازه نابودی گرگها یا حیوانات درنده دیگر را به دامداران بدهند تا با آرامش خاطر بیشاری بتوانیم کار کنیم.

علیرضا کیانی مسئول محیط زیست بجستان گفت: گاوداریها باید گاوهای خود را بیمه کنند چون قانون برای آنها مجوزی ندارد که هزینه آنها را پرداخت کند.

وی افزود: مبلغ حواث این گونه ای به کشاورزان تعلق می گیرد ولی برای دامداری ها باید از حق بیمه استفاده کرده یا حصار کشی مناسبی برای گاوداری ها و دامدایهای خود داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.