رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح غربالگری ژنتیک ازدواج در مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: ۱۰۵ مرکز اورژانس اجتماعی جدید تا پایان سال در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود.

طرح غربالگری ژنتیک ازدواج در مناطق محروم کشور انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  انوشیروان محسنی‌بندپی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز اورژنس اجتماعی شهرستان درمیان با اشاره به اینکه رشد آسیب‌های اجتماعی با پیشرفت سریع تکنولوژی و فضای مجازی بسیار زیاد شده است اظهار داشت: در این شرایط باید یک نگاه علمی و کارشناسی برای مقابله و کنترل آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی از جمله آسیب‌هایی هستند که تاکید ویژه مقام معظم رهبری را به همراه داشته‌اند یادآور شد: باید برنامه‌ریزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به نحوی کاربردی باشد که گویا این آسیب لجتماعی در خانواده خودمان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به راهبردهایی که در دستور کار این سازمان است خاطر نشان کرد: سه راهبرد به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه باید شرایطی را فراهم کرد که شاهد کاهش معلول‌زایی در کشور باشیم تصریح کرد: یکی از این راهبردهای پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی بوده که در این راستا توسعه غربالگری برای کاهش ناشنوایی و کاهش تنبلی چشم و غربالگری ژنتیک ازدواج با تکمیل پرسشنامه انجام شده است.

محسنی‌بندپی افزود: به همین منظور طرح غربالگری ژنتیک ازدواج در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با پرداخت هزینه‌های آن از طریق سازمان بهزیستی و کمیته امداد انجام می‌شود.

وی یادآور شد:از ابتدای سال تاکنون ۴۵ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم و قرار است تا پایان سال نیز ۱۰۵ مرکز دیگر نیز تاسیس شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در قالب برنامه ششم توسعه در کشور قرار است در سال اول این برنامه ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت کشور و با اولویت مناطق محروم راه‌اندازی شود.

محسنی‌بندپی از کاهش ۸ درصدی آمار طلاق از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: طبق قانون برنامه توسعه بهزیستی مکلف است در راستای کاهش ۲۰ درصدی نرخ طلاق در کشور مراکز فوریت‌های اجتماعی, مددکاری و مراکز مشاوره و خدمات رواشناختی را راه‌اندازی کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.