زاهدان - رئیس هیات ورزش های رزمی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین دوره رقابت های قهرمانی هاپکیدو بانوان به مدت ۲ روز در دهکده المپیک زاهدان آغاز شده است.

رقابت های قهرمانی هاپکیدو بانوان سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین ، محمدعلی یوسفی اظهار داشت: در این دوره از رقابت های قهرمانی رزمی بانوان سیستان و بلوچستان ۲۳۵ ورزشکار از شهرستان های زاهدان، زابل، هامون، ایرانشهر و دلگان شرکت دارند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران بانوی سیستان و بلوچستان در این دوره از رقابت ها در رشته های مبارزه آزاد، سلاح سرد و دفاع شخصی در حال رقابت هستند، گفت: نفرات برتر این دوره به عنوان تیم استان در رقابت های قهرمانی کشور شرکت خواهند کرد.

رئیس هیات ورزش های رزمی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش از هزار نفر در ورزش های رزمی به عنوان یک رشته پرطرفدار در استان فعالیت می کنند.

 هاپکیدو نوعی هنر رزمی کره‌ای و از انواع دفاع شخصی است و کمتر بر حمله تکیه دارد که این رشته یکی از تلفیقی‌ترین سبک‌های رزمی محسوب می‌ شود و بنیانگذار آن نیز، چوئی یونگ سول از کره جنوبی است. در هاپکیدو از اطلاعات نقاط حساس عصبی، تکنیک‌های قفل مفصل، انواع فنون گلاویزی و پرتابی، ضربات مشت و لگد و سلاح‌های سنتی از جمله خنجر، شمشیر، طناب، نانچیکو، عصا و انواع چوب برای غلبه بر حریف استفاده می ‌شود. افزون بر ۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی هم اینک در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.