ساری- خبرنگاران مازندرانی روزنامه قدس با کسب دو رتبه در نخستین جشنواره تخصصی مطبوعات «آرزو در قاب رسانه» درخشیدند.

گزارش های قدس در نخستین جشنواره «آرزو در قاب رسانه» برتر شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این جشنواره با همت مجتمع تجاری دنیای آرزو و با موضوع نقش و جایگاه مجتمع‌های تجاری در فرهنگ، اقتصاد و توسعه جامعه در بخش اصلی و محیط زیست و گردشگری در بخش جنبی برپا و از ۹ اثر رسانه ای تجلیل شد.

در این جشنواره، «حسین احمدی» با گزارش «روزگارم در چرخه انقراض و بقا می‌گذرد» رتبه نخست بخش محیط زیست را از آن خود کرد.

همچنین «رقیه توسلی» توانست با گزارش «از ساری تا آستارا؛ چشم‌اندازی به طنازی خزر» رتبه دوم بخش گردشگری را کسب کند.

در این مراسم که با حضور اصحاب رسانه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، علی‌اصغر یوسف ‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، به پاس رشادت‌های شهدای مدافع حرم و قدردانی از خانواده این شهدا، از خانواده شهید مدافع حرم «سعید کمالی» تجلیل گردید.

هیأت داوران این جشنواره متشکل از دکتر «سید محمد مهدی‌زاده»، دکتر «شعبانعلی بهرام ‌پور» و استاد «محمد رضایی» در بیانیه‌ ای ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره، بر ضرورت توجه بیشتر بخش خصوصی به فعالیت رسانه‌ها تأکید کردند.

در بیانیه هیات داوران آمده است: «جشنواره‌های رسانه‌ها بهترین فرصت است که به پاس تلاش خستگی‌ناپذیر و احترام و تجلیل اهالی رسانه از جای خود برخیزیم و به آن‌ها خدا قوت بگوییم. بی‌شک گام‌های مثبت و ارزنده‌ای که رسانه‌ها برای اصلاح و بهبود نگاه افکار عمومی نسبت به مقولات مختلف مبتلا جامعه بر می‌دارند، قابل تقدیر است و از این منظر باید دست اصحاب آن را به گرمی فشرد و همت‌شان را ارج نهاد.

برگزاری جشنواره تخصصی «آرزو در قاب رسانه» از آن رو اهمیت دو چندان می‌یابد که از منظر موضوعی و تخصصی به رسانه‌ها نگاه کرده است. جشنواره تخصصی و موضوعی رسانه‌ای از این جهت بسیار مهم تلقی می‌شود که یک خبرنگار و گزارشگر در پردازش یک سوژه به عمق موضوع پرداخته و به دلیل تسلط بر موضوع در حل مسأله با موشکافی همچون مشاوری امین و همکاری شریف عمل می‌کند. از این رو، جشنواره‌های تخصصی فی‌نفسه سبب رقابت و بالندگی حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها می‌شود.

هیأت داوران ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره، اعلام می‌دارد با بررسی آثار دریافتی و ارزیابی دقیق، حرفه‌ای و منصفانه مطالب برخی از آن‌ها را واجد رتبه برتر دانسته است. مجموع آثار ارسالی از منظر ساختار حرفه‌ای مطالب در قالب سبک‌های تنظیمی، چالشی بودن مطالب، نو بودن سوژه‌ها، توجه به رویکرد انتقادی و کارکرد نظارتی رسانه، شیوایی و رسایی و روانی مطالب، توجه به کارکرد آگاهی‌رسانی رسانه و استفاده به جا از آرایه‌های ادبی مد نظر قرار گرفته‌اند.

داوران متذکر می‌شوند که انتخاب نشدن برخی آثار لزوماً نه به علت کیفیت پایین مطالب، بلکه به خاطر محدودیت انتخاب بوده است و از این‌رو ضمن سپاس و قدردانی از همکارانی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند، ابراز امیدواری می‌کند آن‌ها این عذر داوران را به علت محدودیت در انتخاب بپذیرند. در پایان داوران امیدوارند برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها تأثیر قابل توجهی در بالندگی و توسعه نشریات و فضای رسانه‌ای استان ایفا کند.»

گفتنی است مجتمع تفریحی و تجاری «دنیای آرزو» در ۲ فاز در دست اجرا بوده و به گونه ای طراحی شده که بتواند کلیه نیازهای شهروندان و گردشگران را از نظر خرید، مراکز تفریحی و اقامتی، رستوران، سالن همایش، سینما و تئاتر مرتفع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.