گناباد- مدیر عامل مرکز نگهداری معلولین شهید کامیاب گناباد گفت: برای نگه داری ۱۰۹ معلول این مرکز باید ماهانه ۱۴۰ میلیون تومان هزینه شود که با هشتاد میلیون تومان مرکز را اداره می کنیم.

مرکز نگهداری معلولین شهید کامیاب گناباد به کمک خیرین نیازمند است

عبدالله علی نژاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: این بچه ها مگر از منابع نفت و گاز کشور سهم نمی برند، چرا دولت باید نگهداری آنها را به بخش خصوصی واگذار کند، واگذار کردن یک موسسه خیریه  به بخش خصوصی چه معنایی می تواند داشته باشد.

وی گفت: در گناباد ۱۲ موسسه خیریه وجود دارد که با توجه به جمعیت شهرستان و این وضع بد اقتصادی و خشک سالی مردم چقدر می توانند به این موسسه ها کمک کنند.

علی نژاد گفت: با این وجود من شرمنده مردم هستم، در مدت ۲۰ روز مرحله بتن ریزی ساختمان جدید این مرکز انجام شد که هشتاد درصد از هزینه آن را کمک های مردمی تامین کرد و جا دارد در اینجا از حاج آقای محمد پور نهایت تشکر و قدر دانی را داشته باشم که واقعا به ما کمک کردند شهرداری گناباد نیز ادوات و ماشین های خود را در اختیار پیمانکار گذاشت.

مدیر عامل مرکز نگهداری معلولین شهید کامیاب گناباد در خصوص جشن گلریزان که چند وقت قبل دراین مرکز برگزار شد، گفت: ۱۰۹ میلیون تومان کمک تعهدی چک و نقدی جمع آوری شد وصول چک ها مشکلی ندارد اما متاسفانه بسیاری از افراد به تعهد خود عمل نکردند که انتظار این است که مسلمان به تعهد و قول خود عمل کند،  بعضی هم آمدند پیشم گفتند ما تحت تاثیر جو یک چیزی گفتیم و عذر خواهی کردند.

وی گفت:بچه های اینجا از ذهنیت پاکی  برخوردارند، شادی خودشان را به اشتراک می گذارند و ناراحتی ها و دلخوری ها را زود فراموش می کنند رها شدن از تعلقات دنیایی این بچه ها را  پاک و منزه ساخته است.

علی نژاد ادامه داد: از وقتی که به این مرکز پا گذاشتم، سعی کردم مردم گناباد را بیشتر با وضعیت اینجا آشنا کنم، این هدف را با برگزاری جشن و مراسم مختلف تا حدی عملی کردم، مسئولی اینجا آمد وقتی بچه ها را دید، آب در چشمش جمع شد و گفت ۶۰ سال است در این شهر زندگی می کنم اما از وجود این بچه ها و این مرکز اطلاعی نداشتم.

وی گفت : در حالت استاندار و معمولی برای نگه داری ۱۰۹ معلولی که در این مرکز وجود دارد باید ماهانه ۱۴۰ میلیون تومان هزینه شود که ما با هر رنجی که هست با ۸۰ میلیون تومان مرکز را اداره می کنیم، پرسنل اینجا با حداقل حقوق وظیفه طاقت فرسای نگه داری از بچه ها را انجام می دهند.

علی نژاد با بیان اینکه ۵۰ معلول این مرکز مجهول الهویه هستند، گفت: اینها در نهایت و غایت درجه از مظلومیت هستند بچه ها آخرین و اولین پناهشان پدر و مادر است و بعضی از  اینها از جانب پدر و مادر نیز رانده شده اند و مظلومیت از این بالا تر کجا می توانید پیدا کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.