رئیس دفتر رئیس‌جمهور در شهرستان تبریز با تاکید به اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخشی برای بیماری‌های اقتصادی کشور است گفت: اشتغال دغدغه اصلی دولت است.

اشتغال دغدغه اصلی دولت است

به گزارش قدس آنلاین، محمود واعظی صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی که در بیت امام‌جمعه شهرستان تبریز برگزار شد با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم دولت خدمت است اظهار کرد: برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم در صدر اولویت‌های ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه دکترین اقتصادی دولت، سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده مقام معظم رهبری است افزود: روحانی هم در برنامه‌ای که در انتخابات برای مردم ارائه داد بر مبنای اقتصاد مقاومتی بود چرا که معتقدیم مشکلات اقتصادی با نسخه اقتصاد مقاومتی برطرف می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نگاه ما به اقتصاد مقاومتی نگاهی کوتاه‌مدت نیست ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخشی برای بیماری‌های اقتصادی کشور است.

واعظی با بیان اینکه بنای دولت بر این است که جدی تلاش کند تا موضوع اشتغال جوانان حل شود ابراز داشت: این موضوع دغدغه اصلی دولت بوده و این در حالی است که در سال 95 رکورد ایجاد اشتغال سال‌های اخیر را با 625 هزار شغل خالص زدیم و بنای جدی دولت دوازدهم این است که با قدرت بیشتری روند ایجاد اشتغال ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه بها دادن به تولید و کمک به افزایش تولیدات داخلی به همراه ایجاد فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی برای داشتن اشتغال پایدار لازم و ضروری است خاطرنشان کرد: از ائمه جمعه و روحانیون می‌خواهیم تا در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند و مصرف تولیدات داخلی در برابر کالای قاچاق و تولید خارجی تقویت شود و این به کار ویژه‌ای نیاز دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه کارخانجات مشکل‌دار با سیاست‌های جدید حمایت می‌شوند تصریح کرد: صادرات مهم است تا بازار 80 میلیونی ایرانی را افزایش دهیم، سیاست خارجی ما هم باید بر مبنای صادرات باشد تا کالاهای ایرانی جای خود را در بازار جهانی باز کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در تنفیذ حکم ریاست جمهوری فرمودند که باید حتماً با همه کشورهای دنیا به جز یکی دو کشور خاص ارتباطاتمان را گسترش دهیم اظهار کرد: باید در بازار جهانی بازار کالاهای ایرانی ایجاد شود و از همه ظرفیت‌ها از جمله از برجام در این راستا باید استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به اقدامات آمریکا در برابر برجام خاطر نشان کرد: با اقدامات آمریکا در عرصه بین المللی به جای اینکه ایران در انزوا باشد، اکنون ایالات متحده است که در انزوا قرار دارد.

وی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی در دولت دوازدهم سرلوحه اقدامات ماست افزود: باید دولت چابک شده به بخش خصوصی و مردم اعتماد کرده و حمایت و نظارت داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه روحانی نگاه ویژه‌ای به آذربایجان شرقی دارد ابراز داشت: اگر اقتصاد آذربایجان شرقی راه بیافتد اقتصاد کشور راه می افتد، این استان با همت استاندار و مدیران استان جزو معدود استان‌هایی است که همه پروژه‌های دولت در استان را اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم، 11 هزار میلیارد پروژه در آذربایجان شرقی اجرا شده است تصریح کرد: مگاپروژه هایی هم در این استان تعریف شده و این نتیجه نگاه ویژه دولت به آذربایجان شرقی است.

واعظی در پایان همراهی و همدلی مردم و دولت را یادآور شد و تاکید کرد: با تکیه بر مردم، دولت دوازدهم می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.