زنجان- استاندار زنجان اظهار کرد: ۶۳۸ پروژه عمرانی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۴۶ میلیارد تومان در شهر و روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۶۳۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۴۶ میلیارد تومان در زنجان

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله درویش‌امیری در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: در حال حاضر ۶۳۸ پروژه عمرانی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۴۶ میلیارد تومان در شهر و روستا به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود. 

وی ادامه داد: در کنار این پروژه‌ها ۳۵۰ میلیارد تومان نیز در بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌هایی در حوزه تولید و اشتغال‌زایی سرمایه‌گذاری شده است. همچنین در کنار این سرمایه‌گذاری‌ها ۵۷۵ اشتغال مستقیم برای جوانان ما فراهم خواهد شد و ۱۱۸۰ مورد اشتغال غیرمستقیم برای جوانان ایجاد می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس مبانی جمهوری اسلامی، وظیفه اصلی دولت خدمت‌گذاری به مردم است و خوشحالیم که مردم آنچه که در کشور و منطقه رخ می‌دهد را نظارت و رصد می‌کنند و همین امر موجب می‌شود که دریابند که در کجا و در چه زمانی مسئولان را همراهی کنند. 

وی از مشارکت ۷۵ درصدی مردم در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال در انتخابات خبر داد و با بیان اینکه معتقدیم مردم هم ظرفیت‌ها و منابع را و هم مشکلات را می‌شناسند، ادامه داد: امروز مهم‌ترین مشکل ما مشکلات اجتماعی و معیشتی مردم است که باید مسئولان امر به این موضوع توجه کافی داشته باشند؛ چرا که آسیب‌های اجتماعی ما را به شدت رنج می‌دهد. رفع مشکلات اقتصادی مردم باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

درویش‌امیری تصریح کرد: اقتصاد ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه آسیب دیده است و بخشی از درآمدهای خارجی ما بلوکه شده است. این تجربه تحریم‌ها تجربه‌ای تلخ و در عین حال آموزنده بود و باعث شد که مقام معظم رهبری با تدبیر خودشان منشور اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند و تلاش دولت در طول این چهار سال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش خصوصی و مراکز تولیدی و کشاورزی بود. 

استاندار زنجان تصریح کرد: ما در استان بالغ بر ۴۵ هزار شغل در حوزه اقتصاد و تولید و معدن داریم که این شغل‌ها نیاز به تثبیت داشتند و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بلندی برداشته شد و این شغل‌ها تثبیت شدند. همچنین از ظرفیت‌های موجود اقتصادی حداکثر استفاده را کردیم و کارخانه‌هایی که تک‌شیفت بودند را برای اشتغال‌زایی بیشتر به چند شیفت تبدیل کردیم تا از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. 

وی با اشاره به ثمربخش بودن طرح تحول سلامت در استان زنجان، خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت در استان تاثیر به‌سزایی داشته است که هر ساله بالغ بر ۱۲ میلیون ایرانی از خدمات این طرح استفاده می‌کنند. در چهار سال گذشته اتفاقات مهمی رخ داده است که از جمله آن اضافه شدن ۴۰۰ تخت درمانی به تخت‌های بیمارستانی استان، ارایه تخت ویژه و مراقبت‌های ویژه NICU که از ۴۲ تخت به ۸۴ تخت رسیده است.

این مسیول افرود: همه اورژانس‌های استان تجهیز و بازسازی شدند و اورژانس هوایی به کادر درمانی استان اضافه شد و ۵۰۰ خانه بهداشت تعمیر و بازسازی و ۱۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی نیز احداث شد. همچنین به کمک این دولت، اکنون هیچ روستایی نداریم که دفترچه بیمه نداشته باشد و امروز بالغ بر ۲۵ درصد روستاییان دو دفترچه بیمه دارند. 

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح‌های تولیدی هزینه شده است و اگر این طرح‌ها به سرانجام برسد بالغ بر چهار هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود. همچنین بعد از سال‌ها مشکلات ارزی پتروشیمی حل شده و امید است از این پس شاهد شکوفایی این مجموعه باشیم. 

وی ادامه داد: چرخ صادرات استان روند خوبی داشته و رو به رشد است و همواره می‌دانیم که با توسعه صادرات تولید اشتغال نیز رونق خواهد یافت.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.