زاهدان - امام جمعه زاهدان گفت: مدیریت جهادی لازمه اصلی حل مشکلات امروز کشور به ویژه معضل بیکاری است.

مدیریت جهادی راه حل اصلی عبور از مشکلات امروز کشور است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌ الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک یکی از عوامل تاثیر گذار در پیشبرد فرهنگ و تمدن اسلامی در زمینه های مختلف آموزشی، تربیتی و فرهنگی مساجد هستند.

وی افزود: مسجد در جامعه اسلامی با توجه به جایگاه رفیعش در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی، تربیتی و اجتماعی نقش ایفا می کند لذا در دین مبین اسلام با محوریت پیامبر گرامی اسلام بالاترین مهم مسجد است که از صدر اسلام با ساخت مسجد النبی آغاز و تا به امروز ساخت این دژ مستحکم همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد هسته‌های مردمی با محوریت روحانی در هر مسجدی قطعا باعث صلابت در هر کشور مسلمانی می شود و باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: مساجد همواره بهترین و مهمترین پایگاه ها برای پرورش ارزش‌های اسلام در عرصه‌های مختلف بودند و جوانانی که از دل مساجد تربیت می‌شوند همچون شهید «محسن حججی» و دیگر شهدای مدافع حرم دنیا را به شگفتی وا می دارند.

وی با اشاره به رای اعتماد مجلس به کابینه گفت: خوشبختانه امروز تعامل خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد که همین تعامل و همکاری موجب شد تا کابینه دولت دوازدهم از نمایندگان رأی اعتماد بگیرد و امیدواریم این همکاری در زمینه های دیگر هم ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امروز ملت ایران با مشکلات متعددی به ویژه رکود و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و زمان آن فرا رسیده تا رئیس جمهور و وزرا با تمام توان برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از کارخانه‌های نیمع فعال و تعطیل، افزود: فعال شدن ظرفیت‌های تولیدی نیمه فعال و غیرفعال کشور می‌تواند کمک زیادی به حل معضل بیکاری در جامعه داشته باشد و دولت باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشد.

سلیمانی تصریح کرد: مدیریت جهادی لازمه اصلی حل مشکلات امروز کشور به ویژه معضل بیکاری است؛ شهیدان رجایی و باهنر ۲ الگوی کامل در زمینه مدیریت جهادی و تلاش شبانه‌روزی در راستای حل مشکلات مردم هستند که همه مسئولان کشور باید از آنها الگو بگیرند.

امام جمعه زاهدان افزود: دولتمردان کشور باید با توکل به خدا، آسیب‌شناسی مشکلات و پرهیز از اختلاف و دو قطبی در راستای مردمی کردن اقتصاد و فرهنگ کشور گام بردارند و در این مسیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه قرار دهند.

امام جمعه زاهدان افزود: باید با توکل به خدا و اسیب شناسی مشکلات و دوری و پرهیز از اختلافات و پرهیز از دو قطبی شدن و مردمی کردن اقتصاد و فرهنگ کشورتلاش کند همانطور که رهبری فرزانه فرمودند دولت عقل مدار باید تلاش کند به مثل رجایی نه بنی صدر.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.