اصفهان- رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شوراها از ضروریات انقلاب اسلامی است و آن را باید جدی گرفت تا اهداف خدایی و انقلابی که در قانون اساسی برای شوراها در نظر گرفته شده است، باعث استحکام قدرت انقلاب در کشور شود.

شوراها از ضروریات انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فتح الله معین صبح شنبه در اولین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی، شروع فعالیت این شورا در ماه ذی الحجه را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: امیدواریم دعای خیر مردم پشتوانه کار اعضای جدید باشد.

وی ضمن تبریک هفته دولت به استاندار و معاونان ایشان گفت: بدنه دولت در استان ها خدمات بسیاری را ارائه می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب گفت: امام راحل در سال ۵۸ در جلسه ای با حضور دانشجویان شهر سنندج فرمودند: «کارهای هر کسی به خودش باید محول شود و این جزء برنامه های اسلام است و شوراها باید ولایتی باشد و اینها باید بشود و می شود و نه تنها شما، بلکه خراسان و اصفهان وهمه شهرها هم همینطور باید بشود و این شوراها باید همه جا باشند و این هم برای دولت خوب است و هم برای ملت، وقتی کارها به خود مردم محول شد مردم بهتر می توانند امورات خود را رفع کنند و می توانند برنامه های خود را اجرایی کنند.»

معین تاکید کرد: شوراها از ضروریات انقلاب اسلامی  است و آن را باید جدی گرفت تا اهداف خدایی و انقلابی که در قانون اساسی برای شوراها در نظر گرفته شده است،  باعث استحکام قدرت انقلاب در کشور شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به صحبت های رهبر انقلاب تصریح کرد: ایشان شوراها را پایه های انقلاب و باعث استحکام انقلاب می دانند.

وی به فصل ۷ قانون اساسی و اصل ۱۰۰ همین قانون که به شوراها اختصاص یافته اشاره کرد و گفت: بر اساس این اصل از قانون اساسی پیشبرد برنامه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و برنامه های مختلف در هر شهر و روستایی با اختیار شوراها صورت می گیرد که مردم اعضای آن را انتخاب می کنند و شوراها یکی از ارکان جمهوری اسلامی ایران به معنی مشارکت مردم در حاکمیت است.

معین افزود: ما در سوگندی که در روز شروع به کار در پیشگاه قرآن یاد کردیم همه با هم ملزم شدیم تا از تعالیم قرآن و فرمایشات رهبر معظم انقلاب به جهت استحکام پایه های نظام اسلامی استفاده کنیم و در این راه از تمام توان خود استفاده می کنیم.

معین تاکیدکرد: شوراها خود را مجموعه ای برای خدمت به مردم می دانند و ما هم امیدواریم بعد از ۴ سال سربلند و خشنود باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.