​ایلام- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در ایام اربعین امسال، ۳ فروند بالگرد در ایلام مستقر می شوند.

۳ فروند بالگرد هلال احمر در ایام اربعین در ایلام مستقر می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد سلیمانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با تبریک هفته دولت، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در ستاد  اربعین، متولی کمیته امداد و نجات است و این مسئولیت در ایلام به این جمعیت محول شده است، اظهارداشت: جلسه کمیته امداد و نجات اربعین با حضور مدیران عامل هلال احمر استان های کرمانشاه و خوزستان در ایلام برگزار و برنامه های عملیاتی این کمیته در ایام اربعین امسال بیان شده و عملی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی هلال احمر ۱۰ روز قبل از اربعین آغاز و تا ۵ روز پس از آن ادامه خواهد داشت، افزود: تیم های امداد جاده ای و هوایی استان در ایام اربعین برای انجام هرگونه عملیات در آمادگی کامل قرار داشته و بیشترین نقش امدادرسانی در حوادث احتمالی را بر عهده خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از استقرار پایگاه هلال احمر در پایانه مرزی مهران خبرداد و تصریح کرد: در ایام اربعین علاوه بر پایگاه های جاده ای ثابت در مسیرهای مواصلاتی استان، پایگاه های موقت نیز در مکان های خاصی دایر شده و تیم واکنش سریع این جمعیت نیز آماده انجام عملیات امدادرسانی خواهد بود.

محمد سلیمانی به تجهیز ۱۵ دستگاه آمبولانس به همراه نیروهای امدادی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این راستا هماهنگی های لازم با مقامات عراقی انجام گرفته تا در مواقع اضطراری این آمبولانس ها برای انجام عملیات امدادی به داخل کشور عراق رفته و امدادرسانی کنند.

وی با اشاره به هماهنگی این جمعیت با مرکز کنترل عملیات هلال احمر کشور، بیان داشت: مرکز کنترل عملیات این جمعیت در صورت نیاز و در شرایط اضطراری و در هماهنگی با دیگر مراکز استان ها، تیم های امداد و نجات خود را می تواند به استان ایلام اعزام کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام به آماده باش بیش از ۴۵۰ نفر از پرسنل و امدادگران این جمعیت در ایام اربعین اشاره کرد و ادامه داد: ۲۵ پایگاه جاده ای و تیم امداد هوایی و واکنش سریع این پایگاه برای اربعین در آماده باش هستند و علاوه بر این نیروهای داوطلب نیز در صورت نیاز به تیم های امدادی اضافه می شوند.

محمد سلیمانی با بیان اینکه ۳ فروند بالگرد هلال احمر در ایام اربعین در ایلام استقرار می یابد، یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان ایلام می تواند برای زائران و حادثه دیدگان احتمالی پایگاه اسکان اضطراری برپا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.