فرهاد رهبر گفت: سیاسی‌کاری سم مهلکی برای اداره کشور است، دانشگاه آزاد در رویکرد جدید خود استفاده از توان کشور بدون گرایش سیاسی را در نظر دارد.

دانشگاه آزاد در رویکرد جدید استفاده از توان کشور بدون گرایش سیاسی را در نظر دارد

به گزارش قدس آنلاین،  فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نخستین نشست‌خبری خود با خبرنگاران، ضمن تشکر از مدیران و معاونان سابق این دانشگاه، گفت: زحمات زیادی برای این دانشگاه کشیده شده و این دانشگاه امروز ماحصل زحمات افراد زیادی است.

وی با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی کشور علیرغم غنی بودن کشور، رویکرد نادرست نسبت به حل مشکلات را دلیل این موضوع دانست و اظهار داشت: مردم از سیاسی‌کاری در دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی رنج می‌برند، چپ یا راست که من آنها را قبیله‌هایی برای منافع خود می‌دانم، علاوه بر تخریب رقیب، عمدتا خود را هم تخریب می‌کنند که این اتلاف سرمایه و منابع است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: سیاسی‌کاری سم مهلکی برای اداره کشور است، دانشگاه آزاد در رویکرد جدید خود استفاده از توان کشور بدون گرایش سیاسی را در نظر دارد.

فرهاد رهبر با بیان اینکه دانشگاه آزاد می‌خواهد به راه‌حل‌های رسیدن به اینکه اگر می‌خواهیم کشور ثروتمندی داشته باشیم، باید مردم ثروتمندی هم داشته باشیم، پاسخ دهد، افزود: ما در دانشگاه آزاد رتبه اول یا دوم را در تولید دانش در کشور به خود اختصاص داده‌ایم.

وی تصریح کرد: مدیران دانشگاه مشغول برنامه‌ریزی‌ برای این هستند که چگونه با به‌ کارگیری کارآفرینان از ایده آنها محصول تولید کنیم؛ راه‌حل‌هایی در هیئت‌رئیسه در این زمینه مطرح شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سامانه ثبت ایده توسط معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد طراحی شده، خاطرنشان کرد: براساس این سامانه تلاش می‌کنیم از کسانی که صاحب ایده هستند و جرات تبدیل ایده به محصول را ندارند، حمایت کنیم؛  همه کسانی که صاحب ایده هستند، می‌توانند خودشان را در این سامانه معرفی کنند.

فرهاد رهبر اضافه کرد: این ایده‌ها به کمک معاونت فناوری ریاست‌جمهوری به محصول تبدیل و سپس تجاری‌سازی می‌شوند.  بیش از ۸۰ درصد درآمدهای دانشگاه آزاد، درآمدهای ناشی از شهریه بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.