​ایلام- تاکسیداران ایلامی در اقدامی هماهنگ و در اولین روز هفته و همزمان با هفته دولت دست به تحصن زده و خواسته های خود را از این طریق اعلام کردند.

تاکسیداران ایلامی تحصن کردند/ ایجاد خط ویژه در هاله ای از ابهام

قدس آنلاین گروه استان ها غلامرضا محمدمرادی- سعدیه کرمی: حمل و نقل عمومی نیاز دنیای امروز در شهرها و کلان شهرهاست، نیازی که بدون آن چرخ کار و ارتباطات دورن شهری میسر نخواهد شد، تاکسی، اتوبوس، مترو و ... بعنوان ناوگان حمل و  نقل عمومی نقش بسزایی در تردد ساکنان هر شهر و مسافران دارند. امروزه در کلان شهرها داشتن خط و مسیری ویژه برای جابجایی مسافر در حال ایجاد است و مسافران با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و در مسیرهای ویژه به راحتی و با سرعت مسافران را جابجا می کنند.

در این راه ناوگان حمل و نقل عمومی مشکل دیگری نیز دارد و آن مشکل چیزی نیست جز عدم ساماندهی مسافربرهای شخصی است که داد و فریاد تاکسی داران ایلامی را در آورده است.

گزارش ما را از اعتراض و تحصن تاکسی داران بخوانید. لازم به ذکر است تاکسیدارانی که با ما گفتگو کرده اند بدلایلی نخواستند که نامشان فاش شود.

ایجاد خط ویژه؛ خواسته تاکسی داران ایلامی

یکی از تاکسیدارانی که در مقابل درب سازمان تاکسیرانی ایلام تحصن کرده با بیان اینکه شهر ایلام بعنوان مرکز استان، فاقد خط ویژه تاکسی است، می گوید: خیابان های کم عرض ایلام و نبود خط ویژه در مرکز شهر باعث شده که مسافران اغلب دیرتر به مقصد خود برسند و زمان زیادی در ترافیک به سر ببرند.

این تاکسیدار که سالهاست به این شغل مشغول است با بیان اینکه علاوه بر نبود خط ویژه در این مسیرها، وجود بیش از حد مسافربران شخصی و عدم ارائه خدمات خودرویی عمده مشکلات این قشر است، اظهار می دارد: تمامی هزینه های خودرویی ما آزاد است و تاکسیرانی نیز همه ساله مبالغ کلانی از ما بعنوان عوارض سالانه دریافت می کند و در مقابل هیچ خدمتی نیز به تاکسیداران ارائه نمی دهد.

یک تاکسیدار دیگر با اشاره به اینکه استهلاک تاکسی ها در ایلام بسیار بالاست، می گوید: عدم تخصیص سهمیه سوخت، روغن، لاستیک و ... موجب افزایش هزینه های ما شده و این شغل چندان پاسخگوی هزینه های زندگی ما نیست.

افزایش عوارض تاکسیرانی بدون ارائه هرگونه تسهیلاتی

وی با گلایه از افزایش سالانه عوارض و شهریه های اخذ شده تاکسیرانی، ادامه می دهد: حتی در شهر ایلام جایگاه اختصاصی سوخت نیز برای تاکسی ها تعریف نشده و تاکسی ها که وظیفه حمل و نقل مسافران درون شهر را بر عهده دارند، گاهی اوقات مجبورند دقایق زیادی را در صف بنزین و گاز معطل بمانند و حمل و نقل مسافران با مشکل مواجه شود.

نبود خط ویژه، وجود بیش از حد مسافربران شخصی، عدم ارائه خدمات خودرویی و بیمه ای از سوی تاکسیرانی، نبود سهمیه های سوخت، روغن، لاستیک، نبود جایگاه های سوخت اختصاصی، افزایش شهریه های مختلف و...؛ از عمده گلایه ها ی تاکسیرانان است.

ایجاد خط ویژه تاکسی در هاله ای از ابهام

مدیرعامل تاکسیرانی ایلام در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تاکسیداران ایلامی قشری زحمتکش و کم درآمد هستند، می گوید: این قشر در اوج ادب و متانت به شهروندان ارائه خدمت می کنند.

علی هواسی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچگونه موردی از تخلفات اخلاقی تاکسیداران ایلامی گزارش و مشاهده نشده است، اظهار می دارد: خوشبختانه تاکسیداران ایلامی مورد اعتماد تمامی شهروندان بوده و به خوبی وظایف خود را به انجام می رسانند.

وی با تأکید بر اینکه تاکسیداران ایلامی محق هستند، می افزاید: نداشتن خط ویژه تاکسی در معابر هسته مرکزی شهر خواسته بحق تاکسیداران است و انتظار می رود که شورای ترافیک در این خصوص چاره اندیشی کند، چرا که این موضوع بارها از طرق مختلف پیگیری شده ولی تا کنون شورای ترافیک با اختصاص خط ویژه برای تاکسی ها موافقت نکرده است.

مدیرعامل تاکسیرانی ایلام با بیان اینکه خواسته های تاکسیرانان را با جدیت دنبال می کند، ادامه می دهد: در این راستا با مسئولان ذیربط در شهرداری و شورای ترافیک رایزنی خواهیم کرد و خواسته های بحق تاکسیداران را به اطلاع مسئولان می رسانیم و امیدواریم که مسئولان ذیربط نیز در این خصوص چاره اندیشی کرده و با این قشر زحمت کش برای ارائه خدمات بحق آنان، همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.