اصفهان- مدیرعامل شرکت فراگستران زنده رود تاکید کرد: با توجه به اینکه نهادینه کردن فرهنگ بازیافت بسیار مهم و ضروری است، در این راستا فعالیت مافیای بازیافت در کشور یک تهدیدی به شمار می رود.

مافیای بازیافت در کشور یک تهدیدی جدی است

توحید رزمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: شرکت فراگستران زنده رود از سال ۱۳۹۲ با هدف ارایه بهترین خدمات عمومی با تکیه بر کار تیمی، پشتکار، شکوفایی و خلاقیت سازمانی ایجاد و مشغول فعالیت شد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان کارآفرین تاکنون برای ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است، ادامه داد: در حال حاضر جمع آوری پسماندهای ۹ شهر کشور از جمله شهرهای نیشابور، زنجان، املش، رشت، لاهیجان، ارومیه، کرمان، اهواز و یاسوج توسط شرکت فراگستران زنده رود انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فراگستران زنده رود تاکید کرد: با توجه به اینکه ۲۵ درصد سازمان های پسماند کشور از فعالیت های شرکت فراگستران زنده رود شناخت و آگاهی دارند، اگر مسؤلان بیشتر به این شرکت اهمیت دهند می توانیم فرهنگ بازیافت را در ایران نهادینه کنیم.

وی نهادینه کردن فرهنگ بازیافت را بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: در این راستا فعالیت مافیای بازیافت در کشور یک تهدیدی به شمار می رود.

رزمی ادامه داد: هنگام آغاز فعالیت در شهرهای کشور با مافیای بازیافت رو به رو می شویم، مافیایی که دوره گردهایی را برای جمع آوری بازیافت اجیر کرده اند اما این شرکت طی فراخوانی همه دوره گردهای شهر مورد نظر را شناسنامه دار کرده و تحت پوشش بیمه ای و حقوقی خود قرار می دهد تا فرهنگ بازیافت به شهرها باز گردد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این میان ماده ۱۶ قانون پسماند از فعالیت قانونی شرکت فراگستران زنده رود حمایت می کند و با متخلفان برخورد می کند تا جایی که کارگاه های راه اندازی شده مافیاهای پسماند پلمب می شوند.

مدیرعامل شرکت فراگستران زنده رود خبر از احداث کارخانه کمپوست با مشارکت یک شرکت سرمایه گذار اتریشی در شهرستان گلپایگان داد و افزود: این کارخانه با اعتباری افزون بر ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است و تا ۳ ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با تحقق این پروژه در شهر گلپایگان دیگر شاهد دفن پسماندها نخواهیم بود.

رزمی یادآور شد: در ایران نتوانسته ایم دفن پسماندها را به صفر برسانیم اما خوشبختانه در حال حاضر شهرداری زنجان با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری در صدد راه اندازی کارخانه زباله سوز است تا از زباله ها برق تولید کند و البته امیدواریم در سایر شهرهای کشور هم شاهد چنین اقدامات ارزشی باشیم.

مدیرعامل شرکت فراگستران زنده رود اظهارکرد: در حال حاضر ۲۵ درصد امور بازیافت خدمات شهری شهرداری های کشور توسط این شرکت انجام می شود که عمده آن در زمینه فرهنگ بازیافت است.

وی تاکید کرد: در هر شهری که وارد می شویم صفر تا صد نهادینه کردن فرهنگ بازیافت آن شهرها  طی مدت یک ماه انجام می شود.

رزمی با بیان اینکه عدم تفکیک از مبدأ زباله ها نسل آینده را با خطر روبه رو می کند، گفت: از هرکیلو زباله ۷۵۰ گرم آن مواد قابل بازیافت است که با بی توجهی روانه سطل های زباله  می شوند و به همراه زباله ها دفن می شوند و این در واقع خطر بزرگی است که زیر گوش شهرها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دفن موادبازیافتی به همراه زباله ها در ۶۰ سال آینده شهرها را از بین می برد، اظهارکرد: ما در صدد هستیم فرهنگسازی  تفکیک زباله از مبدأ را با اطلاع رسانی گسترده در قالب طرح خانه به خانه انجام دهیم اما با مانع تراشی مدیران شهرداری ها رو به رو شده ایم.

مدیرعامل شرکت فراگستران زنده رود گفت: انتظار ما از مسؤلان این است که به این مسأله به دید اقتصادی ننگرند بلکه با دید ارتقای فرهنگ شهروندی نگاه کنند زیرا اگر بیابان ها از دفن زباله پر شدند تکلیف نسل آینده ما چه خواهد شد؟

وی یادآور شد: ورود به شهرهای مشهد، سمنان، بندرعباس از برنامه های آینده این شرکت خواهد بود واحداث کارخانه کمپوست در شهرهای یاسوج و نیشابور نیز جزو برنامه های آینده این شرکت خواهد بود.

رزمی اضافه کرد: مهمترین هدف ما ورود سهام این شرکت به بازار بورس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.