یزد - بخشدار زارچ گفت: هم اکنون ۵۰۰ رأس اسب از نژادهای مختلف در ۱۲ باشگاه اسب‌سواری زارچ وجود دارد و عدم وجود پیست اسب‌ سواری یکی از مشکلات این بخش است.

عدم وجود پیست اسب‌ سواری یکی از مشکلات بخش زارچ است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، امیرصادقی مقدم پیش از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: ۱۲۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی زارچ مشغول فعالیت هستند و در این واحدها یک هزار و ۳۰۰ کارگر مشغول بکار هستند که با احداث صنایع پاک درشهرک ناحیه صنعتی به مساحت ۴۵ هکتار شاهد رشد بیشتر اشتغال و صنعت در این بخش خواهیم بود.

وی افزود: ظرفیت های کشاورزی خوبی در این منطقه  وجود دارد و در این بخش  ۴۰ هکتار گلخانه که  یک هزار و ۶۴ هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی و بیش از هزار و صد هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی وضعیت خوبی در زمینه کشاورزی بوجود آورده است.

بخشدار زارچ  گفت: ۸۰ واحد صنعتی دامداری در چرخاب زارچ و ۱۵۰ واحد سنتی آن مجموعاً ۱۰ هزار دام سبک و نه هزار و هشتصد دام سنگین را شامل شده که از نظر اقتصادی باعث رونق این منطقه شده است.

صادقی مقدم گفت: بخشداری زارچ بیش از ۲۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده و آمار بیمه شدگان بخشداری زارچ شش هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی افزود: بیش از ۹۰۰ نفر از مردم زارچ زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند که هدف نهایی خودکفایی و توانمند سازی این افراد و اشتغالزایی برای آنان از طریق ارائه تسهیلات است.

بخشدار زارچ گفت: پرورش اسب به ویژه اسب عرب از دیگر پتانسیل‌های بخش زارچ است و هم اکنون ۵۰۰ رأس اسب از نژادهای مختلف در ۱۲ باشگاه اسب‌سواری زارچ وجود دارد و عدم وجود پیست اسب‌ سواری یکی از مشکلات این بخش بوده و  پیگیری‌های لازم برای اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین به منظور ساخت محل پرورش اسب و ساخت پیست اسب سواری این منطقه انجام شده است.

صادقی مقدم با اشاره به ظرفیت های گردشگری و جاذبه های توریستی زارچ اظهارداشت: ثبت قنات زارچ که با طول حدود ۹۰ کیلومتر طویل ترین قنات ایران نام گرفته و قدمت آن بین هزار تا سه هزار سال برآورد می شود، ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر را فراهم کرده است. در همین راستا پارکی به صورت خیری شامل امکانات رفاهی و تفریحی جهت مراجعه گردشگران داخلی و خارجی و بازدید از این قنات تاریخی ساخته خواهد شد.

وی افزود: روستای دربید با دارا بودن قلعه سنگی و آسیاب آبی و همچنین برخورداری از مناظر طبیعی می تواند جز روستاهای هدف گردشگری قرار گرفته و از امتیازات و اعتبارات بیشتری بهره مند شود.

بخشدار زارچ گفت: با پیگیری های صورت گرفته درخت کهنسال سرو روستای دربید که سن آن بین هزار تا دو هزار و پانصد سال به عنوان اولین اثر در این روستا به ثبت ملی رسید.

صادقی مقدم افزود: بر اساس وجود ظرفیت های تاریخی بسیار در زارچ برنامه جذب سرمایه و اعتبار برای فعالیت بیشتر در زمینه گردشگری را در دستور کار قرار داده ایم.

بخشدار زارچ گفت: ۴۳۰ دانشجو در ۱۲ رشته تحصیلی در دانشگاه پیام نور زارچ مشغول به تحصیل هستند که ۶۵ درصد آنان را خانمها و ۳۵ درصد را آقایان تشکیل می دهند.

صادقی مقدم افزود: بخش زارچ با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت ۱۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و ۱۳ آزاده سرافراز دارد و در زمینه فرهنگی و اجتماعی با توجه به پتانسیل های منطقه شاهد شخصیت های ممتازی در سطح کشور بوده است.

بخشدار زارچ در مورد طرح‌های هفته دولت در این بخش افزود: مراسم کلنگ‌زنی بوستان روستای محمدآباد و بهره‌برداری از سالن ورزشی الهه آباد زارچ از جمله طرح‌های هفته دولت در این بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.