زنجان- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری مراسم دعای عرفه در بقاع شاخص استان زنجان خبر داد و گفت: در روز عید قربان نیز نماز عید قربان در بقاع شاخص برگزار می‌شود.

مراسم دعای عرفه در بقاع متبرکه شاخص استان زنجان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو در این باره اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، تمهیدات لازم را برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های دهه ولایت اندیشیده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات هماهنگی برای استفاده هرچه بهتر از این فرصت به منظور تبیین جایگاه امامت و ولایت برگزار شده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم، با استفاده از جایگاه معنوی و ظرفیت آستان مقدس امامزادگان موضوعات مربوط به امامت و ولایت را تبیین کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز همچون سنوات گذشته بقاع شاخص استان میزبان جشن‌ها و برنامه‌های دهه ولایت است، افزود: مراسم ویژه دهه ولایت از شب عید قربان آغاز شده و تا غدیر ادامه ادامه خواهد داشت.

خدابنده‌لو با بیان اینکه امسال مراسم دعای عرفه در بقاع شاخص استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: مراسم متمرکز استانی در شهرستان زنجان و به میزبانی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در روز عید قربان نیز مراسم اقامه نماز عید برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این برنامه ویژه مراسم تلاوت قرآن کریم، برنامه شعرخوانی، سخنرانی، برپایی نمایشگاه و ... اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تأکید بر اینکه  غدیر یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک فرهنگ است، گفت: تبیین و تبلیغ فرهنگ غدیر، امامت و ولایت به عنوان امتداد خط رسالت و تعمیق اعتقادات و سطح معارفی و معرفتی مردم نسبت به این موضوع وظیفه همگانی است.

خدابنده‌لو در ادامه گزارشی از روند اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم به عنوان یکی از شاخص‎ترین برنامه‌های اجرایی این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: این طرح برای پنجمین سال متوالی در حال اجرا است و هدف از آن عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت یک میلیون حافظ قرآنی در کشور است.

وی تصریح کرد: اخیرا با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان مسابقات ورزشی برای گروهی از نوجوانان و دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح نشاط معنوی برگزار شده و با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.