کرمانشاه- فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، خطربی تفاوتی را از مشکلات بزرگی دانست که کشور را تهدید می‌کند و گفت: جای تاسف است که امروز از آمریکا کالا وارد می‌شود.

خطر بی تفاوتی کشور را تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سردار بهمن ریحانی امروز شنبه در چهارمین همایش گرامیداشت مقام شهدای اصناف به مناسبت روز بسیج اصناف که در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد،  اظهار داشت: از صدر اسلام تا کنون پیروزی همه نهضت های تاریخ بدون پشتوانه مالی نبوده که این حمایت ها در اغلب موارد توسط بازاریان و وکسبه صورت گرفته است.

وی افزود: امروز فرهنگ، سیاست و اقتصاد ما به بازار و جامعه اصناف گره خورده است اما متاسفانه بازاریان آن طور که باید نگران این مسئه نیستند.

انقلاب ما برای رسیدن به وضعیت مطلوب بود

سردار ریحانی خاطر نشان کرد: ما اگر انقلاب کردیم بخاطر رسیدن به وضعیت مطلوب بود و همین امر سبب شد تا امروز در معرض تهاجمات دشمن قرار بگیرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) همواره نگران آیین توحیدی پس از خود بود خاطر نشان کرد: ما نیز امروز باید نگران اوضاع و احوال کشور باشیم و در صدد رفع مشکلات حرکت کنیم.

وی یادآور شد: متاسفانه در بحث تجارت بسیاری از بازاریان و تجار با قانون و احکام تجارت آشنایی ندارند و ممکن است در این راستا درآمد آنها شبهه‌ناک باشد و از این موضوع بی خبر باشند.

سردار ریحانی ادامه داد: در عدم اطلاع از احکام داد و ستد  فرهنگ دین تضعیف خواهد شد و در برخی موارد ممکن است معاملات آلوده به ربا شوند و همین امر جامعه را دچار تغییرات و تزلزل خواهد کرد.

وی به اقدامات شایسته بسیج اصناف در این خصوص نیز اشاره کرد و بیان داشت: بسیج اصناف در این راستا آموزش احکام به تجار را آغاز کرده است و توصیه می شود این کار همچنان ادامه داشته باشد.

عدم تلاش در تولیدات داخلی مناسب خیانت به کشور است

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه توصیه های رواج معروف توسط بازاریان در ترویج معروفات را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: جنس هایی را وارد نکنیم که فرهنگ اسلامی ما را زیر سوال ببرد و اجازه کسب به چنین واردکنندگانی ندهیم.

سردار ریحانی در ادامه گفت: نباید در تغییر فرهنگ ها همه تغییرها را به گردن آمریکا بیندازیم چرا که بخش عظیمی از آن در دست خود ماست.

وی عدم تلاش در جهت تولیدات داخلی مناسب را خیانت به کشور دانست و متذکر شد: امروز یکی از خطرات  بزرگی که جامعه و کشور ما را تهدید می کند خطر بی تفاوتی نسبت به مشکلات کشور است.

فرمانده سپاه حصرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، نظام جمهوری اسلامی را بسان یک کشتی معرفی و خاطر نشان کرد: جامعه متدین، بازاریان و کسبه متدین نباید به مسائل اقتصادی و اجتماعی بی تفاوت باشند چرا که اگر این کشتی سوراخ شود همه را گرفتار خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: جای تاسف است الان شاهد وارداتی از کشور جنایتکاری چون آمریکا که امام(ره) آنرا شیطان بزرگ معرفی کرد، هستیم و حتی شیرخشک هم از این کشور وارد می کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.