ساری- مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران با تاکید بر جلوگیری از کاهش ذخایر ماهیان در دریای خزر گفت: برنامه جامع کنترل آلودگی رودخانه‌های مازندران تدوین شد.

برنامه جامع کنترل آلودگی رودخانه‌های مازندران تدوین شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین علی ابراهیمی کارنامی در این باره اظهار داشت: رودخانه‌ها به عنوان منبع زیستی و حیاتی نقش مهمی در ادامه حیاط آبزیان دارند که با ورود آلاینده‌های مختلف اعم از فاضلاب‌های خانگی و صنعتی نسبت به منابع آبی دیگر بیشتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرد که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی افزود: یکی از دلایل کاهش ذخایر ماهیان در دریای خزر علاوه بر صید غیر مجاز، وجود آلودگی در برخی از رودخانه‌های مهم و بزرگ استان، واحدهای صنعتی و تصفیه خانه‌ها بوده که برنامه جامع و راهکارهای اجرایی جهت کنترل این آلودگی‌ها تدوین شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران گفت: رودخانه‌های بزرگ استان مانند تجن و چالوس حساسیت بیشتری دارند اما تمام رودخانه‌های استان مورد توجه هستند که در این زمینه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محیط زیست، نشست با فرمانداران، شهرداری‌ها، بهداشت و آبفا به منظور پایش مشترک آلودگی رودخانه‌ها بوده تا برخورد جدی با آلاینده‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در دوماه گذشته محیط‌بانان علاوه بر وظایف خود آموزش‌های مدیریت کیفیت رودخانه‌ها را نیز فرا گرفتند تا آلودگی‌های صنعتی، خانگی و تجاری را گزارش داده و بتوانیم با همکاری سایر دستگاه‌ها با آلاینده‌های زیست محیطی برخورد شود.
ابراهیمی با اشاره به شکار پلنگ هفته گذشته در استان، گفت: با همکاری دستگاه قضایی بهشهر، شکارچیان متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و عاملان و مسبیین آن مجازات می‌شوند که برای جلوگیری از تکرار این حادثه نقش مردم به عنوان حامی محیط زیست بسیار اهمیت دارد.

ابراهیمی بیان کرد: اجرای طرح‌های توسعه ای و عمرانی و حضور انبوه انسان در طبیعت، سرنوشت این گوشت‌خواران و علف خوارن را تهدید می‌کند که باید بدانیم وجود این حیوانات در راس هرم اکولوژیک بسیار اهمیت دارد که باید همه مردم با احساس مسئولیت در حفظ گونه‌های مختلف جانوران و حیوانات حمایت و با محیط زیست همکاری کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.