۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 558398

نتایج بررسی‌های جدید چاپ شده در نشریه la revue médicale Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ثابت می‌کند خانم هایی که در سنین یائسگی برنامه غذایی متعادلی ندارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی مانند سرطان سینه هستند، حتی اگر اضافه وزن نداشته باشند.

خانم‌ها مراقب مصرف غذاهای پرکالری باشند!

قدس آنلاین- نتایج بررسی‌های جدید چاپ شده در نشریه la revue médicale Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ثابت می‌کند خانم هایی که در سنین یائسگی برنامه غذایی متعادلی ندارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی مانند سرطان سینه هستند، حتی اگر اضافه وزن نداشته باشند. پیش از این مطالعات بسیاری ارتباط میان چاقی و بعضی سرطان‌های تهاجمی مانند سرطان سینه، کلیه و کولون را تأیید کرده بود، اما پژوهشگران بتازگی دریافتند خانم هایی که در سنین یائسگی از مواد غذایی ناسالم و پرکالری مانند فست فودها استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری‌ها هستند. در واقع تغذیه صحیح و متعادل یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیرانه سرطان محسوب می‌شود.

پژوهشگران چند دانشگاه مطرح ایالات متحده آمریکا از جمله دانشگاه آریزونا، پردیو و کالیفرنیا بررسی‌ای روی وضعیت ۹۲ هزار و ۲۹۵ خانم سالم بین سنین ۵۰ تا ۷۹ سال انجام دادند تا ارتباط میان چاقی، تغذیه نادرست و خطر فزاینده سرطان‌ها مشخص شود. طی مدت مطالعه ابتلا به نوعی سرطان در ۹۵۶۵ خانم تأیید شد.

آنها با تقسیم دریافت انرژی روزانه (برحسب کیلوکالری) خوراکی‌ها (بجز نوشیدنی) بر حجم و وزن غذاها توانستند، غلظت یا به عبارتی چگالی غذایی را تعیین کنند که ثابت می‌کند افرادی که برنامه غذایی سرشار از خوراکی‌های پرچرب و شیرین دارند ۱۰ درصد بیشتر از دیگران در معرض پیشرفت سرطان‌های مرتبط با چاقی هستند، حتی اگر اضافه وزن هم نداشته باشند؛ این در حالی است که مصرف خوراکی‌های با سطح انرژی بالا توصیه نمی‌شود زیرا بتدریج زمینه ساز افزایش وزن و عوارض ناشی از آن می‌شود.

منبع:www.Top Santé.fr

ترجمه/ مریم سادات کاظمی

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.