معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نرخ بیکاری بانوان تحصیلکرده از آقایان بیشتر است.

نرخ بیکاری بانوان تحصیلکرده از آقایان بیشتر است

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار بعد از ظهر شنبه در دومین همایش زنان نقش آفرین شهرستان ورامین، طی سخنانی گفت: هفته دولت یادآور فداکاری و ایثار است، یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم.

وی اضافه کرد: در این هفته باید از فرصت استفاده کرده و اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید که با رای مردم به سر کار آمده را تبیین کنیم.

ابتکار گفت: رییس جمهور به تبعیت از مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به شاخص های اقتصادی، خروج از رکود، توجه به تولید و کمک به صادرات در دستور کار دولت دوازدهم است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رویکرد توجه به بانوان با توانمندسازی ادامه خواهد یافت و توجه خاص به مساله خانواده به عنوان یکی از ارکان پیشرفت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: خانواده باید بتواند با تاب آوری و شکیبایی در برابر سختی ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند.

ابتکار اظهار داشت: توجه به بحث آموزش و ارتقا فرهنگ یکی از برنامه های دولت در خصوص توانمندسازی بانوان است، وزارت آموزش و پرورش در کنار نگاه علمی به مهارت آموزی نیز اهمیت دهد.

وی افزود: حقوق شهروندی بر اساس شرع مقدس و قانون در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت و در این زمینه مراکز فرهنگی و آموزشی نقش بسزایی دارند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که نرخ بیکاری بانوان فارغ التحصیل کشور از آقایان بیشتر است، تاکید کرد: لازم است پیوند بانوان با بازار کار فراهم شود و در این راستا باید به خیریه ها و سازمان های مردم نهاد بها داد.

وی گفت: پویش اجتماعی تالاب بند علیخان نشان دهنده اهمیت بانوان و جوانان ما به حفاظت از طبیعت و محیط زیست است، ما از ناحیه تخریب محیط زیست آسیب خواهیم دید و پویش های اجتماعی در این زمینه اهمیت دارند.

ابتکار با بیان این که فضا برای به ثمر نشاندن سرمایه های معنوی و اجتماعی در کشور وجود دارد، گفت: حضور در عرصه های اجتماعی و خدمت داوطلبانه در این زمینه اثر متقابل آرامش و ثبات برای فرد دارد، ما امیدواریم در این زمینه ها و استفاده از آیین نامه حمایت از سازمان های مردم نهاد، معضلات اجتماعی و آسیب های بنیان خانواده مرتفع شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همه باید در جهت کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنیم، جامعه ای که خانواده سالم نداشته باشد نمی تواند در تولید و اقتصاد مقاومتی موفق باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.