زنجان- معاون میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اختصاص اعتبار یک‌ونیم میلیارد تومانی به طرح‌های گردشگری گفت: ۳۵۷ میلیون تومان برای ایجاد کمپ اقامتی و عرضه سوغاتی در روستای گردشگری درسجین هزینه می‌شود.

اختصاص ۱ و نیم میلیارد تومان به طرح‌های توسعه ای/ گردشگری زنجان متحول می شود

به گزارش قدس آنلاین، میکائیل موسوی در مورد طرح‌های گردشگری در حال اجرا اظهار داشت: یکی از طرح‌های گردشگری تکمیل مرکز اطلاع‌رسانی گیلوان، محور اتصال زنجان به رشت است که راهنمایی‌های لازم را در اختیار مسافرانی که از شمال وارد طارم می‌شوند قرار می‌دهد.

وی به احداث زیرساخت‌های مجموعه تاریخی داشکسن مثل آلاچیق و مبلمان در قالب کمپ اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبارات سال گذشته برای این طرح هزینه شده و امسال نیز ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی برای تکمیل این طرح در نظر گرفتیم.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ساخت کمپ و نصب صندلی و سطل زباله در مجموعه گردشگری سهرورد جنب امامزاده قاسم را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح ۲۸ میلیون تومان هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی گردشگری در محور ماهنشان در حال اجرا است گفت: این تابلوها در قالب بیلبورد و مسیرنما بوده و هزینه مورد نیاز این طرح ۵۰ میلیون تومان است.

موسوی در مورد سامان‌دهی تاسیسات گردشگری پایانه سلطانیه عنوان کرد: امکانات زیرساختی این مجموعه در حال ساخت است که هزینه مورد نیاز برای آن ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه مجموعه اعتبارات طرح‌های گردشگری سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان بود عنوان کرد: امسال یک‌و نیم میلیارد تومان برای طرح‌های گردشگری استان در نظر گرفته شده که امیدواریم بتوانیم همه آن را دریافت کنیم.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تکمیل زیرساخت‌های غار کتله‌خور با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود:  ایجاد کمپ در سرخه دیزج طارم از دیگر طرح‌ها است که به اعتباری به میزان ۳۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

وی همچنین اعتبار مورد نیاز برای ایجاد کمپ در روستای گردشگری درسجین ابهر را ۳۵۷ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این روستا یکی از روستاهای هدف گردشگری استان است که کمپ‌ها در آن به عنوان محل عرضه سوغات و استراحت مسافران استفاده می‌شوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.