ایستادگی مقاومت یمن خصوصا انصارالله و متحدان آنها باعث شد که مقاومت استمرار یابد. خوشبختانه امروز شاهد هستیم نیروهای مقاومت یمن هم در صحنه میدانی و دست یابی به تجهیزات وتسلیحات مدرن خصوصا موشک های دورزن به موفقیت های قابل توجهی دست یافته و توانسته معادله نظامی ومیدانی را تا حدود زیادی به نفع خود تغییر داده اند.

عربستان قصد دارد تا با اختلاف افکنی وایجاد شکاف در بین طوائف یمن به اهداف خود برسد/ حکومت سعودی به دنبال یک راه برون رفت آبرومندانه از یمن است

اختصاصی قدس آنلاین- اصغر زارعی کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه با گذشت بیش از دو سال از حمله عربستان به یمن، خاندان سعودی به کمترین اهداف خود نیز نرسیده است به قدس آنلاین گفت: با گذشت ۲۹ ماه از آغاز تهاجم سبوعانه رژیم آل سعود به ملت بی دفاع یمن این روزها شاهد حملات وحشیانه جنگنده های رژیم عربی - عبری آل سعود به مردم بی دفاع یمن هستیم چرا که  آل سعود بعد از گذشت ۲۹ ماه هیچ گونه دستاوردی دراین جنگ نداشته است و تمام هزینه ها وسرمایه گذاریهایی که محمد بن سلمان ولیعهد ماجراجوی عربستان در منطقه اعم از سوریه، عراق و بحرین  ایجاد کرده نقش برآب شده است.

وی درخصوص اهداف خاندان سعودی از حمله به یمن اظهار داشت: هدف اولیه دولت آل سعود در حمله به یمن تسخیر این سرزمین و بازگشت دولت فراری و وابسته " منصورهادی عبد ربه" به قدرت بود تا  منصور هادی منافع خود وحاکمیت عربستان را بر یمن تسری بخشیده  و دولت دست نشانده و اقماری را در جنوب عربستان و در منطقه استراتژیک باب المندب دهانه ورودی به دریای احمر ایجاد کند. زارعی تصریح کرد: بی شک رسیدن به این مرحله به معنای آرامش و افزایش امنیت رژیم جعلی صهیونیستی وحامیانش در منطقه است. هر چند که رژیم آل سعود براین باور بود که در اولین حملات به یمن به اهداف مورد نظر خود رسیده و می تواند مقاومت ملت یمن را در شکسته و خواست خود را به مردم یمن تحمیل کند. اما تلاش های عربستان ناکام ماند چرا که مردم یمن از آغاز حملات و شروع تجاوز به یمن وحدت وانسجام خود را از دست ندادند بلکه انسجام آنها بیش از پیش افزایش یافت. وی در توضیح دلایل افزایش انسجام میان مردم یمن بیان داشت: بسیاری از گروه ها وجریانات سیاسی وقبایل که به نوعی با حوثی ها همکاری نداشتند و نوعا حتی در تقابل با یکدیگر بودند تدریجا دربرابر اقدامات وحشیانه آل سعود برای انقلاب عربی علیه ملت یمن وتجاوزات زمینی دریایی و هوایی آل سعود به مناطق مختلف یمن همبستگی واتحاد بیشتری  داشته و حتی گروه های سیاسی که می توانستند در برابر حوثی ها قرار بگیرند نیز تدریجا به سمت حوثی ها گرایش پیدا کردند.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: مهمترین گروهی که از آن می توان نام برد حزب کنگره ملی به رهبری علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن است که  انسجام و وحدت گروههای ملی و وطنی باعث شد که با گذشت ۲۹ ماه از حمله آل سعود در صحنه میدانی، رسانه ای ودیپلماسی کاملا شکست خورده ونتواند هیچ گونه هدف خاصی را دنبال کند، ضمن اینکه تا کنون حامیان اصلی این رژیم ومشوقان محمد بن سلمان  در چند مرحله سعی کردند مفری برای خروج آبرومندانه عربستان از این مهلکه تدارک ببینند اما  تا کنون موفق به انجام این کار نشده اند.

وی درخصوص افزایش وحدت و توان مقاومتی نیروهای مقاومت یمنی به قدس آنلاین گفت: ایستادگی مقاومت یمن خصوصا انصارالله و متحدان آنها باعث شد که مقاومت استمرار یابد. خوشبختانه امروز شاهد هستیم  نیروهای مقاومت یمن هم در صحنه میدانی و دست یابی به تجهیزات وتسلیحات مدرن خصوصا موشک های دورزن به موفقیت های قابل توجهی دست یافته و توانسته معادله نظامی ومیدانی را تا حدود زیادی به نفع خود تغییر داده اند.

زارعی درخصوص اقدامات وحشیانه آل سعود بر علیه مردم بی دفاع یمن خاطر نشان کرد: آنچه رژیم آل سعود به عنوان برگ برتر در اختیار دارد استفاده از بمباران های وحشیانه و کوری است که به مردم یمن تحمیل می کند که از آن جمله می توان به بمباران چند روز گذشته در مناطق مسکونی وهتلی که محل اسکان آوارگان بود اشاره کرد که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها تن شد.

این کارشناس بین الملل درباره مهمترین اهداف عربستان از حمله به یمن گفت: ایجاد اختلاف وانشقاق در بین گروه های متحد عربی توسط عربستان و متحدینش از جمله مواردی است که خاندان سعودی آن را دنبال می کند. این روزها شاهد هستیم  برخی از کشورهای ائتلاف عربی مثل عربستان سعی کردند بین حزب کنگره ملی به رهبری علی عبدالله صالح و انصار الله اختلاف ایجاد کنند تا آنها را در مقابل هم قرار بدهند هر چند که این توطئه نیز با دیداری که سران قبائل وطوائف با رهبران انصارلله داشتند شکست خورد و علی عبدالله صالح به  صراحت اعلام کرد که ما با متجاوزان و کسانی که به دنبال تجزیه یمن هستند مبارزه می کنیم.

زارعی تصریح کرد: عربستان سعودی نتوانست یمن را به کشوری اقماری یا دست نشانده خود تبدیل و منصور هادی را به قدرت بازگرداند بنابراین تلاش کرد تا با اختلاف افکنی وایجاد شکاف در بین طوائف یمن و جدایی شمال از جنوب این کشور به اهداف خود برسد که این مسئله نیز محقق نشد و مردم یمن این توطئه را با اتحاد بیشتر خنثی کردند. وی خاطرنشان کرد: طرح خطرناک دیگری که این روزها درباره آن صحبت می شود انتقال بخشی از تروریستهای تکفیری انتحاری داعش که در سوریه وعراق دچار شکست وهرج ومرج شده اند به مناطق جنوبی یمن است  تا با شدت بخشیدن به خشونت ها و قتل عام مردم بی دفاع یمن آنها را وادار به سازش، تسلیم ومذاکره کنند که این موضوع نقش بر آب و نقشه های آن ها افشا شده و مقاومت یمن نیز اعلام کرده با تمام توان در برابر هر گونه توطئه ایستادگی خواهد کرد لذا شرایط برای عربستان به هیچ وجه قابل تحمل نیست و عربستان به دنبال یک راه برون رفت آبرومندانه از یمن است چرا که هزینه های عربستان در یمن به اضافه هزینه های سنگینی که در سوریه و عراق انجام داده مشکل ساز شده به نحوی که سازمان ملل به صورت بی سابقه ای از محدودیت ها وممانعت های خاندان سعودی از انتقال کمک های انسان دوستانه به یمن انتقاد کرده است.

این کارشناس مسائل منطقه در خاتمه خاطرنشان کرد: مساله دیگری که در یمن جای تامل دارد شیوع بیماری مشکوک وبا است که عنوان شده ویروس جهش یافته ای به شکل گسترده ای در میان مردم یمن گسترش یافته است. خاندان سعودی از طریق ایجاد محدودیت برای واردات دارو و حمله به محموله های درمانی برآن است تا تعداد نفرات بیشتری از مردم مظلوم یمن خصوصا کودکان را که تاب مبارزه با بیماری را ندارند از پای درآورد و خانواده های یمنی را تحت فشار قرار دهد تا ازاین طریق فشار مضاعفی را بر نیروهای مقاومت یمن وارد کند. قطعا این شرایط پایدار نخواهد بود ومقاومت یمن با توجه به توانمندی ها واتحاد موجود از این تنگنا عبور خواهد کرد وعربستان همانند سوریه وعراق در مهلکه ای که ایجاد کرده گرفتار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.