از دولتی که خود را به حداکثر حجاب ملتزم می‌کند و این کار هم قابل تحسین است، اجرای قانون رعایت حداقل حجاب در مجموعه تحت مدیریت، انتظار زیادی نیست.

در حاشیه چادر پوشیدن یک معاون رئیس جمهور / پروتکل کابینه را به بدنه دولت ابلاغ کنید

به گزارش قدس آنلاین،  خانم جنیدی که به تازگی به معاونت ریاست جمهوری منصوب شده‌اند علت استفاده (با اختیار و نه از روی اجبار) از پوشش چادر در جلسات هیأت دولت را خواست رئیس جمهور بر اساس پروتکل کابینه عنوان کرده‌اند. ضمن تقدیر از این اقدام جناب آقای روحانی که ان شاء الله با دغدغه دینی ایشان همراه بوده و ابراز خرسندی از اینکه دولت خود را در قبال بهشت رفتن مردم مسئول دانسته است، انتظار می‌رود مشابه این پروتکل به بدنه دولت هم ابلاغ گردد.

البته اصراری بر چادری شدن همه بانوان شاغل در دولت نیست (که اگر این پوشش حداکثری را انتخاب کنند فضیلت بالاتری کسب نموده‌اند) ولی رعایت حداقل حجاب شرعی و عدم خودنماییخواسته‌ای منطقی و ضروری است.

دولت می‌تواند شرط کار در بدنه وزارتخانه و ادارات دولتی را استفاده از یک پوشش غیرمحرّک و عدم آرایش در محیط کار قرار دهد. متأسفانه در برخی بانک‌ها، دانشگاههای دولتی و ادارات، بعضی از بانوانی که به ارائه خدمت به مردم مشغول هستند آنچنان حاضر می‌شوند که اگر فردی را با چشم بسته وارد آن محیط کنند و در آن دانشگاه یا اداره یا محیط دولتی چشم بگشاید، تصور می‌کند آن بانو در حال عزیمت به مجلس عروسی است!

التزام به رعایت حجاب، قانون کشور است و قوه مجریه باید بیشترین اهتمام را به اجرای قانون داشته باشد. البته جلوگیری از عدم رعایت قانون، رافع وظیفه نهادهایی که باید به ترویج حجاب و تبیین فلسفه و فایده آن بپردازند هم نیست. از آنجایی که (الناس علی دینِ مُلوُکهم / مردم از روش حاکمان پیروی می‌کنند)،  از دولتی که خود را به حداکثر حجاب ملتزم می‌کند و این کار هم قابل تحسین است، اجرای قانون رعایت حداقل حجاب در مجموعه تحت مدیریت، انتظار زیادی نیست.

منبع: سایت جهان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.