خرم آباد- مدیرکل اداره ورزش و جوانان لرستان گفت: ۱۱ هزار زوج لرستانی در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

۱۱ هزار زوج لرستانی در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی یاور عزیزپور ظهر یکشنبه در جشنواره ازدواج آسان در سخنانی اظهار داشت: میانگین ازدواج در کشور حدود ۸.۶ است که این میانگین در استان لرستان حدود ۱۰.۸ است.

وی اضافه کرد: علی رغم اینکه این آمار، آمار خوبی است و از این حیث جز استان‌های خوب هستیم اما جا دارد که مسئولین امر در این راستا تلاش بیشتری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان  اظهار داشت: بحث بالا رفتن سن ازدواج بحث مهمی است که باعث نگرانی بسیاری از خانواده ها شده، هرچند این بحث در استان ما وضعیت بهتری نسبت به استان های دیگر دارد اما باز هم نیاز به تلاش بیشتری در این زمینه است.

عزیزپور میانگین سن ازدواج در بین مردان در کشور را ۲۸.۸ و در استان این سن را ۲۸.۶ عنوان کرد و افزود: علی رغم اینکه این میانگین، میانگین خوبی است اما باز هم بالاست و به کمک دستگاههای ذی ربط این موضوع باید ساماندهی شود.

عزیزپور اشاره داشت: میانگین کشوری سن ازدواج در بین خانم ها ۲۴.۱ و در لرستان ۲۳.۷ است که باز هم با اینکه نسبت به نرم کشوری وضعیت بهتری داریم اما باز هم این سن، سن بالایی است.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ مبلغ ۳۳۳ میلیارد تومان وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شد و در این سال استان ما رتبه اول را در اعطای وام قرض الحسنه ازدواج توانست به دست آورد.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان تاکید کرد: در سال گذشته به ۳۰ هزار نفر وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شد و تنها ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر در صف انتظار پرداخت وام هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.