گرگان- مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: در مرداد ماه ۹۶ در ایستگاههای هاشم آباد گرگان، مراوه تپه، بندرترکمن، فرودگاه گرگان، بندرگز و اینچه برون خشکسالی بسیار شدید رخ داده است.

خشکسالی بسیار شدید در استان گلستان

به گزارش قدس آنلاین، نوربخش داداشی در تحلیل شرایط آب و هوای مرداد ماه ۹۶ و پیش بینی فصلی استان گفت: متوسط بارش ایستگاه های استان از ابتدای سال زراعی جاری تا ۳۱ مرداد ۹۶ برابر ۳۷۲.۶ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ و نسبت به میانگین بلند مدت ۳۸ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: بیشترین کاهش مربوط به بندرگز به میزان ۵۲ درصد نسبت به دوره آماری است.
مدیرکل هواشناسی استان گلستان در خصوص تغییرات دما در استان گفت: میانگین دمای ایستگاه های سینوپتیک استان گلستان در مرداد ۹۶ برابر با ۳۰.۶ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به سال قبل و دوره آماری ۱.۲ درجه افزایش یافته است.
داداشی ادامه داد: بیشترین دمای ثبت شده در این ماه درمینودشت به میزان ۴۵.۷ و در گنبدکاوس ۴۴.۹ درجه سانتی گراد است.
مدیرکل هواشناسی استان گلستان در تحلیل میزان رطوبت در این مدت تصریح کرد: میانگین رطوبت نسبی ایستگاه های سینوپتیک استان گلستان در مرداد ماه برابر ۵۶.۷ درصد است که ۳ درصد نسبت به دوره آماری  و ۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: با بررسی های انجام شده در مرداد ماه در ایستگاه های هاشم آباد، مراوه تپه، بندرترکمن، فرودگاه گرگان، بندرگز، اینچه برون خشکسالی بسیار شدید رخ داده است.
داداشی با توجه به تغییرات ماهانه و فصلی دما و تغییرات فصلی بارش استان پیش بینی کرد: در شهریور ماه ۹۶ میانگین دما در غالب نقاط استان با افزایش ۰.۵ تا ۱.۵ درجه ای و به صورت فصلی در دوره مرداد تا شهریور امسال در غالب نقاط استان گلستان افزایش دما ۰.۵ تا ۱.۵ درجه پیش بینی می شود.
مدیرکل هواشناسی استان گلستان در پایان گفت: با توجه به خروجی مدلهای پیش بینی فصلی، مجموع بارش از نیمه دوم مرداد تا نیمه اول آبان ۹۶ در بیشتر نقاط استان در حد نرمال پیش بینی شده است و در بخش های از شمال شرق استان در منطقه گلیداغ و پارک ملی و بخشهایی از مراوه تپه، صوفی شیخ و کلاله افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی بارش نسبت به دوره آماری پیش بینی می شود که احتمالا به علت رخداد بارش های حدی در این مناطق است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.