کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طول چهار سال گذشته سازمان میراث فرهنگی کشور چهار رئیس را به خود دیده است گفت: تغییر مدیریت در این حوزه به صلاح نیست و باید به یک مدیر فرصت کافی برای کار کردن داد.

تغییر مدیریت در سازمان میراث فرهنگی یک آسیب بزرگ است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان اظهارداشت: دولت دوازدهم باید اولویت‌های خود را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کشور مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ تقریبا حدود پنج میلیون گردشگر به ایران سفر کرده است گفت: این در حالی است که در همین سال حدود ۱۲ میلیون نفر از ایران برای گردشگری به خارج از کشور سفر کرده و حدود ۱۱ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه و چشم‌انداز کشور امسال باید حدود ۱۲ میلیون گردشگر به کشور سفر کند افزود: در احکام برنامه ششم توسعه در مواد ۱۰۰ و ۹۸ سعی شده تا این ظرفیت‌سازی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در طول چهار سال گذشته سازمان میراث فرهنگی کشور چهار رئیس را به خود دیده است گفت: تغییر مدیریت در این حوزه به صلاح نیست و باید به یک مدیر فرصت کافی برای کار کردن داد.

پورابراهیمی با بیان اینکه یک خلاء بزرگ در بحث اقتصاد گردشگری کشور وجود دارد که باید چاره‌اندیشی شود تصریح کرد: فقدان قانون طرح جامع گردشگری ایران یک خلاء بزرگ در حوزه میراث فرهنگی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ دستگاه فرهنگی کشور در حوزه گردشگری فعال هستند خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ها و روابط این دستگاه‌ها تجمیع و دسته‌بندی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان یک استان مهم در حوزه گردشگری و وجود ابنیه تاریخی است گفت: اقدامات انجام شده در طول چهار سال گذشته برای توسعه گردشگری استان اگر چه قابل تقدیر است اما هنوز بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری در کرمان وجود دارد که باید احیا شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.