خرم آباد- رئیس انجمن داروسازان لرستان با اشاره به مطالبه هفت ماهه داروخانه ها از سازمان های بیمه گر گفت: توسعه صنایع پخش دارو در استان ضروری است.

مطالبه هفت ماهه داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن اسدبیگی در نشست با خبرنگاران با تبریک روز داروساز با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت توانمندسازی بخش خصوصی در همه جنبه‌هاست، اظهار کرد: تجربه نشان داده هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند خدمات خوبی ارائه دهد و باید با همکاری بخش خصوصی این خدمات ارائه شود.

وی با بیان اینکه در تمام اقصی نقاط استان خدمات دارویی ارائه می‌دهیم، اضافه کرد: دسترسی به دارو و نحوه ارائه خدمات دارویی در لرستان زبانزد کشور شده است.

اسدبیگی با بیان اینکه داروها شامل داروهای اورژانس، ضروری و اساسی است، عنوان کرد: اینگونه نیست که همه جا همه دارویی داشته باشیم و تنها براساس نیاز و ضرورت سطح‌بندی می‌شود.

رئیس انجمن داروسازان لرستان با تأکید بر اینکه داروی بیماران خاص (هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام اس و پیوندی) به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد، یادآور شد: ۱۰۰درصد داروی این بیماران از طریق معاونت غذا و داروی استان تأمین می‌شود. همچنین به بیماران مبتلا به ام اس علاوه بر داروهای تولید داخل چند قلم داروی خارجی داده می‌شود، البته ۱۰۰ درصد داروهای تولید داخل برای بیماران ام اس رایگان است.

این مسئول با بیان اینکه ۹۰ درصد داروهای ضروری، اساسی و پایه‌ای در کشور تولید می‌شود و این جای تقدیر از داروسازان دارد، گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت خیلی از بیمارستان‌ها تمام دارو و تجهیزات خود را تهیه می‌کنند.

رئیس انجمن داروسازان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه داروخانه‌ها هفت ماه مطالبه از سازمان‌های بیمه‌گر دارند، افزود: چنانچه داروخانه‌ای توانمند و تقویت شود خدمات بهتری به شهروندان ارائه می‌دهد و اگر بدهی آنها پرداخت نشود ضعیف خواهند شد.

وی بر تقویت بخش دارویی از سوی دولتمردان تأکید کرد و با بیان اینکه متأسفانه یک سری از داروخانه‌ها در مرز ورشکستگی هستند، خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای استان توسعه صنایع پخش داروست و با راه‌اندازی این شرکت‌ها در استان علاوه بر دسترسی آسان و تأمین داروی مورد نیاز به ازای هر شرکت پخش، ۱۵ شغل ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.