کرمانشاه - نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از ناعادلانه بودن سهم کرمانشاه از سامانه گرمسیری انتقاد کرد.

سهم کرمانشاه از سامانه گرمسیری عادلانه نیست

به گزارش قدس آنلاین،  فرهاد تجری در جسله هم‌اندیشی مدیران و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، سامانه گرمسیری را منشا تحولات عظیمی برای استان در بخش کشاورزی دانست و گفت: متاسفانه در اجرای این طرح بسیاری از زمین‌های خوب و حاصلخیز قصرشیرین و سرپل ذهاب حذف شده است.

وی با اشاره به وجود حدود ۹۰۰ هکتار اراضی زراعی خوب و با کیفیت در کرمانشاه، عنوان کرد: سهمی که برای کرمانشاه از این سامانه در نظر گرفته شده ۵۵ درصد و سهم ایلام ۴۵ درصد است، در حالیکه وسعت اراضی زراعی ایلام حدود ۲۰۰ هکتار و استان کرمانشاه ۹۰۰ هزار هکتار است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: البته ما مخالف سهم استان ایلام از این پروژه نیستیم، اما این نگرانی وجود دارد که کرمانشاه و ایلام به بازی گرفته شده باشند و هدف سمت خوزستان باشد.

تجری با بیان اینکه بحران و معضل اساسی کشور در آینده نزدیک آب است، افزود: باید از هم اکنون زیرساخت‌های مورد نیاز برای نگهداری آب سامانه گرمسیری را فراهم کنیم.

وی همچنین بر لزوم پیگیری  احداث راه آهن کرمانشاه به خسروی هم تاکید کرد و ادامه داد: موضوع دیگر عبور زوار اربعین از مرز خسروی است که به نظر می‌رسد کارها با سرعت مناسبی پیش نمی‌رود.

این نماینده مجلس در ادامه بر لزوم تعام مدیران دولتی و مجمع نمایندگان برای جبران عقب ماندگی‌های کرمانشاه تاکید کرد و افزود: اگر نماینده و مدیر هر کدام راه خود را بروند، به جایی نخواهیم رسید.

تجری معتقد است، نمایندگان مجلس در برخی از بخش‌ها توانایی و قدرت نفوذی دارند که می‌توانند بسیاری از امور را پیش ببرند.

وی در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود هم اشاره و اظهار کرد: پوسیدگی خطوط آب و فاضلاب روستایی، عقب بودن گازرسانی به برخی از مناطق و ... از مهمترین مشکلات است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.