سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ماده ۱۵ قانون شوراها تصریح شده که برگزاری جلسات شورا به صورت علنی است و برگزاری جلسات غیرعلنی نیاز به رای دوسوم اعضا دارد.

برگزاری جلسات غیرعلنی شورا نیازمند کسب رای دوسوم اعضا است

به گزارش قدس آنلاین، علی اعطا ظهر امروز طی سخنانی در نخستین نشست خبری با خبرنگاران افزود: ما در روز چهارشنبه نخستین جلسه شورا را تشکیل دادیم و در این جلسه هیات رییسه شورا و  شهردار تهران انتخاب شدند. بلافاصله  نامه را به وزارت کشور فرستادیم و تلقی ما این بود که طی یکی، دو روز حکم صادر می شود و نیازی به سرپرست نیست.

وی ادامه داد: شب گذشته آقای هاشمی، خانم امانی و بنده جلسه ای با وزیر کشور داشتیم و رحمانی فضلی در این جلسه گفت که این فرایند به طور طبیعی ممکن است زمان ببرد. از این رو طبق دستورالعمل ها و مقررات باید سرپرست تعیین کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ابراز داشت: بر این اساس امروز رای گیری صورت گرفت و سلیمی به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد. با این حال امیدوار هستیم هر چه زودتر حکم دکتر نجفی صادر شود.

اعطا در ادامه ابراز داشت: به زودی این فرایند طی می شود و جناب شهردار فعالیت خود را به صورت رسمی در ساختمان شهرداری آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه پیرامون برگزاری جلسات علنی شورا نیز گفت: در ماده ۱۵ قانون شوراها تصریح شده که برگزاری جلسات شورا به صورت علنی است و برگزاری جلسات غیرعلنی نیاز به رای دو سوم اعضا دارد. از این رو جلسات یکشنبه و سه شنبه شورا علنی برگزار خواهد شد و در صورت نیاز جلسات موردی با کسب دو سوم آرا غیرعلنی برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.