به رغم تحریم‌ کشورهای عربی،در ماه جولای سال جاری تراز تجاری قطر با رسیدن به رقم ۱۱.۹ میلیارد ریال قطر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸.۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، تراز تجاری خارجی قطر که نشان‌دهنده اختلاف ارزش بین واردات و صادرات این کشور است، به ۱۱.۹ میلیارد ریال قطر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸.۱ درصد افزایش داشته است. 

در این ماه تراز تجاری قطر نسبت به ماه قبل از آن ۴.۸ درصد کاهش داشته است. آمار کنونی بر اساس آمار اولیه‌ای است که درباره میزان صادرات و واردات این کشور حاشیه خلیج فارس توسط وزارت برنامه‌ریزی توسعه و آمار قطر ارائه شده، محاسبه شده است. 

در ماه جولای سال جاری قطر ۱۸.۱ میلیارد ریال قطر صادرات داشته است که نسبت به سال گذشته ۱۱.۴ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر واردات قطر نیز با رسیدن به رقم ۶.۲ میلیارد ریال قطری شاهد کاهش ۳۵ درصدی واردات نسبت به سال گذشته بوده است. 

افزایش صادرات قطر در ماه جولای سال جاری ناشی از افزایش صادرات فرآورده‌های پتروشیمی و همچنین گاز این کشور بوده است که در این مدت به ۱۱.۲ میلیارد ریال قطر رسیده است. 

در ماه جولای سال ۲۰۱۷، کره جنوبی با خرید ۳.۱ میلیارد ریال قطر محصولات پتروشیمی بزرگ‌ترین مقصد فرآورده‌های قطر محسوب می‌شده است. چین و ژاپن نیز به ترتیب با ۲.۷ و ۲.۳ درصد ریال قطر واردات دومین و سومین خریدار فرآورده‌های قطر بودند.

در این مدت همچنین موتورهای جت، توربین‌های گازی و همچنین برخی قطعات هواپیما و هلی‌کوپتر بخشی از واردات قطر را به خود اختصاص دادند.

منبع: گلف تایمز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.