سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، آمار شکایت کاربران از خدمات اینترنت درباره سرعت، تعرفه، گرانفروشی و کم فروشی این سرویس را منتشر کرد.

آمار شکایت کاربران از خدمات اینترنت اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین،  سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارائه گزارشی، وضعیت شکایت کاربران از خدمات اینترنت در ۵ ماهه نخست سال ۹۶ را اعلام کرد. براساس این اعلام، ۶ هزار و ۱۲۹ شکایت از اپراتورهای موبایل و ۸ هزار و ۷۶۹ شکایت از ۱۱ اپراتور اینترنت در ۵ ماهه نخست سال به ثبت رسیده که به ترتیب ۳۳۵ مورد و ۶۶۵ مورد آن مرتبط با شکایت از کم فروشی، سرعت کمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی است.

حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه ثبت شکایت به معنای انجام تخلف نیست، گفت: شکایت‌ کاربران در چهار بخش تحویل حجم ترافیک کمتر از میزان فروخته شده، سرعت کمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی در سامانه پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) ثبت شده است که از میان آنها موضوع تحویل حجم ترافیک کمتر از میزان فروخته شده درصورت اثبات، مصداق کم‌فروشی است، که درصد کمی از شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در پنج ماهه اول سال ۹۶ در حوزه خدمات اینترنت به آن اختصاص دارد.

وی تصریح کرد : در بیشتر موارد پس از بررسی شکایت و رسیدگی به آن مشخص شده، تخلفی انجام نشده و این موضوع یکبار دیگر نیز در سال گذشته به طور ویژه به شکل میدانی بررسی شده که موردی مبنی بر تخلف کم‌فروشی در هیچکدام از اپراتورها مشاهده نشده است.

سرپرست سازمان تنظیم مقررات، افزود: موضوع مربوط به سرعت کمتر از قرارداد، بیشترین سهم را در میان شکایت‌های ثبت شده دارد. اما این موارد به محدودیت‌های فنی شبکه و موضوعاتی مانند ضریب به اشتراک‌گذاری خط و استفاده اشتراکی چند کاربر از یک خط اشتراک مربوط است که ارایه‌کنندگان خدمات براساس مقررات برای مشترکین اعمال می‌کنند.

فلاح با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق مشترکان و شفاف‌سازی در این خصوص از اولویت‌های اصلی رگولاتوری است و حتی یک مورد شکایت در این حوزه حائز اهمیت است و باید رسیدگی شود، تصریح کرد: رگولاتوری در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیته ویژه حمایت از حقوق کاربران حوزه ICT، به طور دقیق موضوعات مربوط به نحوه ارائه خدمات اینترنت و چارچوب آن را نه فقط در تهران بلکه در استانها نیز بررسی می‌کند.

وی گفت: اما اپراتورها نیز وظیفه دارند در مورد سوء استفاده‌های احتمالی از سرویس ها مانند استفاده بدافزارها از حجم ترافیک کاربران، به مشترکان آموزش و اطلاع‌رسانی کافی را انجام دهند.

وضعیت شکایت‌های درج شده از اپراتورهای ارایه‌دهنده اینترنت در چهار مورد ذکر شده در پنج ماهه اول سال ۹۶، از اینجا قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.