کرمان- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان گفت: از خام فروشی مواد معدنی به خارج از استان کرمان جلوگیری می‌شود.

خام‌فروشی مواد معدنی به خارج از استان کرمان ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین، جعفر رودری بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های هفته دولت در جیرفت اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که در استان کرمان وجود دارد و در اسناد استان هم دیده شده تاکید بر ظرفیت‌های مربوط به حوزه صنعت و معدن است.

وی با بیان اینکه استان کرمان از نظر ظرفیت‌های معدنی در کشور بی‌نظیر است، افزود: متاسفانه تا کنون استفاده بهینه‌ای از ظرفیت‌های معدنی استان نشده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان با اشاره به اینکه در گذشته از معادنی که در این منطقه وجود داشته است به شکل خام استفاده می‌شد، عنوان کرد: در برنامه ششم تاکید براین شده است که استفاده از معادن به‌شکل خام نباشد و چرخه تولید و فرآوری بطور کامل انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از خام‌فروشی جلوگیری شود، گفت: از خام فروشی مواد معدنی به خارج از استان کرمان جلوگیری می‌شود.

رودری افزود: تبیین الگویی که متکی به بخش خصوصی باشد و بتواند در کنار بخش دولت بحث مدیریت مناطق مختلف را در استان دنبال کند به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بحث منطقه‌بندی استان مطرح شده است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی که موسسات اقتصادی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هر کدام یک منطقه از استان را تحت پوشش قرار دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان بیان کرد: آنچه که مبنای فکری برای سرمایه‌گذاری موسسات خصوصی در بحث‌های اقتصادی بوده تنها استفاده از منابع مالی نیست بلکه انتقال دانش تولید، توانمندسازی افراد به شکل های مختلف و همچنین ارائه الگوی توانمندسازی که جوامع محلی و مشارکت جویی مردم تا سطح خرد را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه روستایی می‌تواند یک برنامه مدون دنبال شود، عنوان کرد: در جنوب استان کرمان با توجه به اینکه در برنامه ششم تاکید شده توجه به مناطق محروم  یکی از سیاست‌های مشخص و مورد تاکید دولت است.

رودری بیان کرد: تعادل‌بخشی و توازن توزیع اعتبارات و امکانات در سطح کشور بر اساس یک الگوی آمایشی مورد تاکید اسناد توسعه در استان است.

وی خاطرنشان کرد: جنوب استان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد از گذشته بحث کشاورزی مورد توجه بوده است و در حال حاضر سیاست‌گذاری استان به سمت و سوی تکمیل زنجیره تولید بخش کشاورزی که عمدتا استفاده از صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است می‌رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان با بیان اینکه از ظرفیت‌های جنوب استان در حوزه معادن کمتر استفاده شده، عنوان کرد: در مواردی هم که مجوز بهره‌برداری صادر شده بیشتر به سمت و سوی خام‌فروشی بوده است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی که در جنوب انجام شده علاوه بر مجوزهای صادر شده بحث تکمیل زنجیره تولید و واحدهای تولید و فرآوری دیده شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.