بجستان- مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی و روستائیان وعشایر استان گفت: این صندوق به منظور حمایت از کشاورزان، روستائیان وعشایر تشکیل شده و باید با اطلاع رسانی تلاش کنیم همه از این حق بیمه برخوردار شوند و بجستان توانسته با جذب ۵۳ درصدی بالاترین آمار بیمه شدگان استان را کسب کند .

بجستان بالاترین آمار بیمه کشاورزی را دارد

به گزارش قدس انلاین، محمود کاظمی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان خراسان رضوی عصر امروز در جمع مسئولان، معتمدین و جمعی از کشاورزان بجستان با بیان اینکه این صندوق یکی از ۲۴ صندوق بیمه ای کشور است که توانسته روستائیان، عشایر و کشاورزان را تحت پوشش قرار دهد گفت: با توجه به اینکه در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی نگاه و توجه به روستائیان وعشایر وکشاورزان و برخورداری از حق بیمه آمده است ولی این اصل متاسفانه مغفول مانده بود که در چند سال گذشته و در دولت تدبیر و امید این مهم محقق شد و کلیه افراد بالای ۱۸ سال از این حق بیمه برخوردار شدند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی افزود: شهرستان بجستان بالاترین آمار جذب بیمه شده را در استان خراسان به خود اختصاص داده است و لازم است همه کمک کنند تا کسانی که حق برخورداری از این تسهیلات را دارند جذب و استفاده کنند.

کاظمی افزود: روستائیان و عشایر شهر های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با پرداخت یک سوم حق بیمه می توانند از این بیمه که همه حق و حقوق سایر بیمه هار ا به جز بیمه سلامت دارد که آن هم با توجه به نگاه دولت به همه مردم در زمینه درمانی حل شده برخوردار شوند و البته ما بقی هزینه ها را دولت تقبل کرده که کمکی به این عزیزان باشد.

وی گفت: تعهدات بازنشستگی وپیری واز کار افتادگی وفوت د رقالب این بیمه دیده شده و به جهت حفظ کرامت انسانی قانون این بیمه را اختیاری گذاشته و لازم است همه اطلاع رسانی کنند و البته شهرستان بجستان با ظریب ۵۳ درصد پوشش توانسته پیشگام در جذب سهمیه بیمه شدگان در سطح استان خراسان رضوی باشد.

کاظمی تاکید کرد: با توجه به اینکه ۱۲ سال از عمربیمه می گذرد بیش از ۴ هزار نفر به خانواده هایشان در استان حق بیمه پرداخت می شودکه بحث اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد که سن بیش از ۷۰ سال که ۱۰ حق بیمه پرداخت کرده اند را شامل می شود می توانند از این بیمه استفاده کنندو امروز در این شهرستان به صورت نمادین احکام پیش از موعد تعدادی از بازنشستگان را به آنان خواهیم داد.

حسین ابراهیمی فرماندار بجستان نیز گفت: افرادی که در سنین بالا بوده و خصوصا کشاورزان نیازمند به توجه می باشند که بجستان در جذب این افراد بسیار خوب عمل کرده و امروز ما با جذب ۵۳ درصد از این اقشار بعد از نیشابور که توانسته ۴۳ درصد را جذب کند رتبه اول استان را داریم.

وی از همه معتمدین و مسئولان خواست افرادی که در این اقشار قرار دارند و این بیمه شاملشان می شود را تطلاع رسانی تا به دفتر بیمه روستایی مراجعه و از حق بیمه برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.