کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه جریانات شمالی آخر هفته و در روزهای پنجشنبه و جمعه غالب نقاط کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: دمای هوای اکثر نقاط کشور دو تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و باران و وزش باد نوار شمالی را در بر می‌گیرد.

باران و کاهش ۲ تا ۱۰ درجه‌ای دما کشور را در برمی‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که در روزهای گذشته وارد نوار شمالی کشورمان شده بود رفته‌رفته جای خود را به افزایش دما و هوای خشک خواهد داد.

وی ادامه داد: امروز آخرین اثرگذاری این موج بارشی در قالب افزایش ابر و بارش باران، نوار شمالی و استانهای ساحلی خزر را در بر می‌گیرد و سایر نقاط کشور نیز آسمان صاف و آفتابی خواهند داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از امشب جریانات جنوبی وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تمام مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی، همراه با افزایش دما خواهند داشت و شدت گرما در نوار شمالی و استانهای ساحلی تا ۶ درجه به وقوع می‌پیوندد.

نقشینه از احتمال آتش‌سوزی در جنگلهای شمالی کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبرداد و گفت: افزایش دمای هوا در نواحی شمالی کشور، خطر آتش‌سوزی در مراتع و جنگلها را بیشتر می‌کند که باید مسافران و جوامع محلی به این موضوع توجه ویژه‌‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه از اواخر روز پنجشنبه جریانات شمالی وارد کشور خواهد شد، اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز با وزش باد شدید، بارش باران و کاهش دما مواجه خواهند شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور توضیح داد: دمای هوای غالب نقاط کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه دو تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و این روند در نوار شمالی کشور محسوس‌تر خواهد بود.

به‌گفته نقشینه، طی دو روز آینده بخشهایی از نوار شرقی کشور با وزش باد، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهد شد.

وی شهرکرد با چهار درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با ۴۶ درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به ۳۲ درجه بالای صفر رسید که روند کاهش دما در روزهای پایانی هفته در تهران نیز رخ می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.