قدس: استان ایلام بنا بر گفته نماینده مردم دهلران و آبدانان در جایگاه سوم منابع نفت و گاز کشور قرار دارد اما باوجوداینکه بر روی چاه نفت خفته است اما متأسفانه در حصار برخی از محرومیت‌ها قرار دارد به‌گونه‌ای که شادمهر کاظم‌زاده برای قرار گرفتن این استان در مسیر توسعه خواستاربسیج مسئولان است.

ضرورت بسیج دولتمردان برای رفع مشکلات ایلام

قدس آنلاین-گروه استان ها:نماینده مردم دهلران و آبدانان در مجلس با اشاره به این موضوع که مردمان این استان نقش بسزایی در دفاع مقدس داشتند بیان می‌کند: امروز بیکاری و مشکلات اقتصادی مهم‌ترین دغدغه این مردم بزرگ است.

شادمهر کاظم‌زاده ادامه می‌دهد: انتظار دارم مطابق اصل ۴۸ قانون اساسی در بهره‌برداری از منابع طبیعی تبعیض در کار نباشد و فراخور نیازها و استعداد امکانات لازم را در دسترس قرار گیرد.

وی اظهارمی کند: این مردم شریف زمانی که سخاوتمندانه جان و مال خود را تقدیم کیان ایران اسلامی کردند می‌دانستند در سایر نقاط کشور دولت مستقیماً در صنایع بالادستی نفت و گاز سرمایه‌گذاری می‌کنند اما امروز سال‌ها می‌گذرد جوانان غیور حوزه انتخابیه این‌جانب چشم‌به‌راه شروع و فعالیت‌های نفتی و پتروشیمی و پالایشگاه و سیمان و منتظر حمایت دولت می‌باشند.

به‌کارگیری نیروی بومی

وی با انتقاد از برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها در عدم توجه و به‌کارگیری نیروهای بومی بیان می‌کند: باوجوداینکه ۹۰ درصد نفت منطقه غرب کشور از شهرستان دهلران برداشت می‌شود اما در عجبم چرا دفتر شرکت ملی نفت و گاز غرب نباید در دهلران باشد و ازنیروهای بومی استفاده کند!

اعتبارات اندک

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان می‌کند: ایلام به دلیل محرومیت فزاینده در طی سال‌های گذشته برای قرار گرفتن در مدار پیشرفت نیازمند توجه و نگاه ویژه است و برای تحقق این امر باید تمامی مسئولان بسیج شوند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان دستگاه‌های مختلف می‌بایست با رایزنی گسترده زمینه جذب اعتبارات ملی را به استان فراهم کنند یادآور می‌شود: منابع استانی محدود و ناچیز هستند و نمی‌توان با اکتفا کردن به این بودجه‌ها استان را در مسیر توسعه قرارداد.

کاظم زاده معتقد است بخش قابل‌توجهی از منابع کشور به شکل ملی توزیع می‌شود که می‌بایست مسئولان استان با حضور مستمر در وزارتخانه‌ها تلاش کنند بخشی از این منابع ملی را جذب کنند.

درخواست ایجاد بازارچه مرزی

وی معتقد است: ظرفیت‌های منابع خدادادی در حوزه جنوب استان ایلام  وجود دارد که باید به این ظرفیت‌ها توجه جدی شود.

وی می‌گوید: در همین راستا پیشنهاد ایجاد بازارچه مرزی چیلات دهلران برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال‌شده است.

وی ابراز امیدواری می‌کند: با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته بازارچه مرزی چیلات دهلران به تصویب نهایی خواهد رسید و در آینده نزدیک مردم مرزدار این شهرستان از این بازارچه بهره‌مند خواهند شد.

فرصت‌های مغتنم

شادمهر کاظم‌زاده همچنین معتقد است حوزه انتخابیه اش به دلیل نزدیکی به کشور عراق در شرایطی قرار دارد، که  با توسعه صنایع تبدیلی  مدرن قادر به رفع بسیاری از نیازهای  کشور عراق است.

وی در این باره توضیح می دهد: سرمایه‌گذاری در توسعه صنایع تبدیلی محصولات  لبنی  جهت صادرات  به کشور  عراق  امری بسیار کاربردی به شمارمی آید.

وی تصریح می کند: تبدیل محصولات لبنی به فرآورده‌های مختلف یکی از راهکاری  بسیار مهم  برای  بهبود وضعیت دامداران تلقی می‌شود.

وی بابیان اینکه  صادرات  محصولات  لبنی  به‌طور  حتم  وضعیت دامداران  را بهبود می‌بخشد تاکید می کند: الزامات صادراتی برای محصولات لبنی ازجمله  سردخانه  مدرن و بسته‌بندی شکیل به بازارهای  هدف باید در  دستور کار قرار گیرد.

دانستن حق مردم است

نماینده مردم دهلران و آبدانان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مردم شهرستان می‌خواهند بدانند چرا از نیروهای بومی در سد و نیروگاه استفاده نمی‌شود و منتظر حمایت دولت برای تأمین آب حداقل ۲ هزار هکتار می‌باشند از سویی دیگر مردم این شهرستان‌ها منتظر تأمین آب شرب  آب کشاورزی از افتتاح و شروع فعالیت سد سیکان و مردم دهلران و آبدانان منتظر تأمین آب شرب هستند.

وی ادامه می‌دهد: چرا مردم بخش مورموری هرساله در تابستان و گرمای طاقت‌فرسا باید مشکل قطع برق داشته باشند؟

وی بیان می‌کند: مردم درخواست دارند به راه ایلام - دره شهر، فرودگاه آبدانان و مسیر چهار خطه دهلران و اندیمشک رسیدگی  شود.

وی تأکید می‌کند:  ۱۷ سال از طرح پمپاژ شیخ مکان برای آبیاری تنها هزار هکتار می‌گذرد سد آبدانان منتظر مساعدت دولت است همچنین ۵۰ هزار هکتار زمین‌های دشت عباس کانال کشی و آبیاری این زمین‌ها علی‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری منتظر اقدامات سریع وزارت جهاد کشاورزی است و مردم علت تعویق این پروژه ها را جویا هستند.

مرز دهلران رسمی شود

وی همچنین بر ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌های مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) تأکید داشته و ابراز می‌کند: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در پیاده‌روی اربعین باید مرز دهلران نیز به‌عنوان یکی از مسیرهای پیاده‌روی اربعین به‌صورت رسمی اعلام شود.

کاظم زاده تاکید می کند: هرساله عبور از مرز دهلران صورت می‌گیرد اما تاکنون اعلام رسمی در خصوص مجاز بودن این مسیر انجام‌نشده که مطالبه ما از دولت اعلام رسمی این مسیر برای پیاده‌روی اربعین سال جاری است.

وی با تأکید بر اینکه اعلام رسمی مرز دهلران به‌عنوان یکی از مسیرهای پیاده‌روی اربعین می‌تواند تمرکز ورود و خروج زائر از مرز مهران را کنترل کند، تصریح می کند: از مرز مهران تا چزابه ۵۰۰ کیلومتر فاصله است که اگر مرز دهلران و موسیان نیز به این مسیرها اضافه شود به علت نزدیک بودن به عتبات عالیات از ازدحام جمعیت جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.