شهرکرد-معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: ۵ هزار روستا در کل کشور مشمول این برنامه هستند که سهم چهارمحال و بختیاری از این میزان ۳۶۴ روستا است که منابع اعتباری این طرح از محل توسعه روستایی تامین می شود.

۳۶۴ روستای چهارمحال و بختیاری مشمول طرح اشتغال زایی روستایی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا شجاعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هدف از تشکیل معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف توسعه‌ای استان  است و یکی از اقدامات مهم این معاونت در سال گذشته تدوین سند توسعه‌ استان در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

وی افزود: سال گذشته گزارش اقتصادی استان تهیه و به عنوان یک اثر مرجع مورد استفاده همه قرار گرفت و سعی می‌شود در ۶ ماهه اول هر سال گزارش کامل سال قبل را منتشر ‌کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های برتر در زمینهٔ تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی است عنوان کرد: ۵ هزار روستا در کل کشور مشمول این برنامه هستند که سهم چهارمحال و بختیاری از این میزان ۳۶۴ روستا می باشد که منابع اعتباری این طرح از محل توسعه روستایی تامین می شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به اینکه وضعیت بودجه‌های عمرانی دولت سال‌به‌سال بدتر می‌شود تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های دولت واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی است که هم در قانون برنامه پنجم و هم در قانون برنامه ششم توسعه به آن توجه شده است.

شجاعی افزود: هزینه‌های جاری دولت از بودجه‌های سرمایه‌ای بیشتر شده است تا جایی که ۹۰ درصد بودجه دولت صرف این هزینه‌ها می‌شود و باعث شده توان دولت در اجرای طرح های عمرانی کم شود، لذا باید برخی پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی واگذار شود و سال گذشته با استفاده از تمام ظرفیت ها ۵۴ درصد از پروژه ها به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با اشاره به طرح اشتغال فراگیر گفت: مصوب شده است سیستم بانکی ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی در سطح کشور پرداخت کند که هنوز از این رقم سهم چهارمحال و بختیاری مشخص نشده است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری افزود: یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده برای استان آمایش سرزمینی است که امید است تا چند ماه آینده مطالعات این طرح تکمیل شود.

شجاعی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده و مشاوره با دستگاه های مربوطه در این زمینه یک چشم انداز تحت عنوان سرزمین پاک برای استان در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه استان افزود: سال گذشته از محل طرح رونق واحد های تولیدی ۲۱۷ میلیارد تومان از محل ستاد فعالیت های اقتصادی و ۲۱۲ میلیارد تومان بصورت مستقیم در استان جذب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.