عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه قوانین کسب و کار در این ۴ سال سختگیرانه‌تر شده است گفت:‌ اینقدر قوانین کسب و کار را سختگیرانه کرده‌ایم که مردم برای ایجاد کار جدید پشیمان می‌شوند.

سخت‎گیری قوانین کسب‌وکار کارآفرینان را پشیمان کرده است

به گزارشقدس آنلاین،  حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با رادیو درباره دلایل عدم موفقیت دولتها در حذف قانون‌های زائدی که باعث توقف در کسب‌وکار  است گفت: اصلی‌ترین علت این مسئله عدم شجاعت  و قدرت ریسک‌پذیری مدیران و نمایندگان مجلس است که شهامت حذف چنین قوانینی را ندارند و بسیار محتاط عمل می کنند.  

وی با بیان اینکه احتیاط در حذف قوانین دست‌وپا گیر کسب‌و کار در بین مسئولان نتیجه‌ی معکوس داشته است گفت: مثال آن مانند شخصی است که از آن طرف پشت بام به جهت افراط در احتیاط سقوط می‌کند.

حاجی دلیگانی با اشاره به آمار مرکز ملی آمار، بانک مرکزی و صندوق بین‌المللی پول گفت:  در بخش سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه و زمان مورد نیاز برای اخذ مجوز کسب‌و کار  وضعیت مناسبی نداریم.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در زمینه سهل بودن وضعیت کسب‌وکار اکنون در بین ۲۰ کشور منطقه غرب آسیا کشور ایران پانزدهم است و  در بین ۱۳۸ کشور جهان رتبه هشتاد و هفتم را دارد گفت:‌ این وضعیت بسیار نامناسب است و متأسفانه در این چند سال به جای پیشرفت پسرفت کرده است و سال ۹۲ رتبه ایران ۶۳ بوده است و اکنون ۸۷ شده است.

 حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه آمار نشان می‌دهد که قوانین کسب و کار در این ۴ سال سختگیرانه‌تر شده است گفت:‌ اینقدر قوانین کسب و کار را سختگیرانه کرده‌ایم که مردم برای ایجاد کار جدید پشیمان می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اراده‌ای برای حذف این قوانین در بین مسئولان وجود ندارد گفت: مسئله کمبود قانون و یا نظریه در این زمینه نیست بلکه در مقام اجرا  متأسفانه مجری که پشت میز نشسته و باید آن را عملیاتی کند دوست دارد شرایط به گونه ای پیش رود که احساس نیازمندی مراجعه کننده به مسئول به وجود بیاید و به همین جهت روند کسب و کار کند می‌شود.

وی افزود: شرایط آنقدر سخت شده است که اگر قصد راه‌اندازی یک کارگاه خیاطی  در شهر تهران یا اصفهان را داشته باشید محیط زیست ایراد می‌گیرد و می‌گوید مشکل آلایندگی دارد!

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.