مشهد- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مردم اگر مطالعات سیاسی، اجتماعی دقیقی نداشته باشند، اتفاقات دهه شصت، رنگ می‌بازد و حق و باطل، جلاد و شهید جایشان با یکدیگر عوض می شود.

عدم تشخیص «حق» جای جلاد و شهید را عوض خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حسن رحیم‌پور ازغدی در نشست صمیمی نوجوانان نخبه کشوری طرح «هفت روز در بهشت» که توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، گفت: کسی که قصد تاثیرگذاری در جامعه و ورود به سیاست را دارد باید تاریخ بخواند و مطالعه قوی داشته باشد و قدرت تحلیل پیدا کند.

وی در ادامه به ماهیت حق اشاره داشت و گفت: اولین خصلت جوان مومن انقلابی، صداقت، آگاهی و شجاعت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فرد مسلمان معتقد است از ابتدای تاریخ بشر تا انتهای آن، حق و باطل وجود دارد و این دو با یکدیگر در نبرد هستند. در طول این نبرد، هرگز یک انسان و مسلمان نمی‌تواند بی طرف باشید. اگر ظلمی وجود دارد و شما بی طرف هستید، بدانید نه تنها مسلمان نیستید بلکه انسانیتی نیز در میان نیست.

وی در ادامه چیستی حق و باطل و علت نبرد این دو را مطرح کرد و گفت: پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله فرموند که اگر مظلوم غیر مسلمانی از آن طرف دنیا طلب کمک و یاری کرد، اگر شخصی او را کمک نکند، آن شخص از من نیست. در جهان کنونی، کشورهای زیادی از جمله فلسطین، سوریه، عراق، یمن، میانمار، نیجریه و ... طلب یاری کرده‌اند.

حسن رحیم‌پور در ادامه گفت: امام علی علیه السلام به فرزندان خود می‌گوید، هرجا ظلم و ظالمی وجود دارد، نگویید که من بی طرف هستم. پس باید بدانیم یک مسلمان نمی‌تواند در جدال حق و باطل ادعای بی طرفی کند. اگر می‌توانیم کمک کنیم، باید حداکثر توان به کمک آن‌ها برویم.

وی در پایان گفت: ۱۰ سال دیگر همه شما مدرکی گرفته اید و دارای جایگاهی در جامعه هستید، آیا آنجا هم برای شما حق و باطل مطرح خواهد بود؟ و باید این را بدانید که در تشخیص حق باید دقت نمود و ظرافت به خرج داد.

یادآوری می‌شود؛ نخستین طرح دانش‌آموزی «هفت روز در بهشت» با حضور نوجوانان نخبه سراسر کشور از ۱۵ مرداد ۲۸ شهریور به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.