بجنورد- رئیس اداره محیط زیست جاجرم از تعقیب و گریز محیط بانان این اداره با شکارچیان متخلف در پناهگاه حیات وحش میاندشت این شهرستان که زیستگاه اصلی یوزپلنگ آسیایی است، خبر داد.

تعقیب و گریز محیط بانان با شکارچیان در زیستگاه یوزپلنگ آسیایی

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد موسوی اظهار کرد: در نخستین ساعت بامداد دوشنبه با شنیدن صدای تیراندازی در حاشیه جنوبی منطقه میاندشت جاجرم محیط بانان این اداره به تعقیب و گریز شکارچیان پرداختند.

وی افزود: شکارچیان با استفاده از تاریکی هوا و ورود به روستای همجوار با یک دستگاه خودرو متواری شدند.

موسوی گفت: شکارچیان حین فرار یک قبضه اسلحه برنو را جا گذاشتند که این اداره با استفاده از مدارک و مستندات بجا مانده از طریق مراجع قانونی در حال شناسایی شکارچیان متخلف است.

پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم در ۱۰ کیلومتری شرق شهرستان جاجرم با گستره ای ۸۴ هزار و ۴۳۵ هکتاری قرار دارد د که حدود ۱۶ هزار هکتار پهنه آن دو سال پیش، به دلیل ازدیاد جمعیت آهو، به عنوان پارک ملی ضامن آهو تعیین شد.

پناهگاه میاندشت با پارک ملی گلستان ۱۰۰ کیلومتر، با منطقه حفاظت شده قرخود در شهرستان مانه و سملقان ۸۰ کیلومتر، با منطقه حفاظت شده خار توران شاهرود ۷۵ کیلومتر و با منطقه حفاظت شده سالوک اسفراین ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و زیستگاه گونه در معرض انقراض یوزپلنگ ایرانی است .

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.