اصفهان- رییس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: اتاق تعاون پارلمان بخش تعاون است و تمام وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی در بخش خصوصی را اتاق تعاون در برابر تعاون گران دارد.

اتاق تعاون، پارلمان بخش تعاون است

حبیب الله بهرامی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در قانون اساسی اقتصاد کشور را بر ۳ پایه تعاون، خصوصی و دولت تعریف کرده اند به این معنا که بخش تعاون اولویت دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است که باید بستری فراهم شود تا  هم بخش تعاون و هم بخش خصوصی اقتصاد را در اختیار بگیرد.

رییس اتاق تعاون استان اصفهان با تاکید بر اینکه هدف ما رسیدن به ۲۵ درصد اقتصاد کشور در بخش تعاون است، گفت: در حال حاضر ۸ درصد اقتصاد کشور در اختیار بخش تعاون است.

وی یادآور شد: اتاق تعاون مشکلات و ضعف های بخش تعاون را احصاء و به سه قوه منعکس می کند.

بهرامی اضافه کرد: وظیفه دیگر ما صدور کارت بازرگانی است که در حال حاضر در استان اصفهان ۲۹ کارت صادر شده و رشد خوبی داشته است.

وی با اعلام اینکه ۳۰۰ نفر از تعاونگران استان اصفهان کارت عضویت دارند، تصریح کرد: اتاق تعاون خدمات مشاوره حقوقی هم انجام می دهد.

رییس اتاق تعاون استان اصفهان ادامه داد: از دیگر فعالیت های ما حضور در هیأت های تشخیص تامین اجتماعی است که در سال گذشته ۱۲ جلسه در این ارتباط تشکیل شده است.

وی از برگزاری نمایشگاه مسکن و انبوه سازی و املاک و مستغلات در روزهای ۴ تا ۷ آبان ماه سال جاری در استان اصفهان خبر داد و تاکید کرد: این نمایشگاه با هدف کمک به بازار مسکن و خروج از رکود ساخت و سازها برای رونق بازار مسکن و بالتبع آن افزایش اشتغال برگزار می شود.

بهرامی با اشاره به اینکه اتاق تعاون استان اصفهان مجری این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: ۳ هزار و ۱۶۰ تعاونی در استان اصفهان فعال داریم که ۳ میلیون نفر عضو این تعاونی ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.