زاهدان-رئیس سازمان جهاد کشاوری سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش از ۸۸ هزار تن موز از ۲هزار هکتار باغات موز شهرستان کنارک واقع در منطقه بلوچستان برداشت می شود.

سالانه ۸۸ هزار تن موز از باغات موز منطقه بلوچستان برداشت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی،رضا نجفی اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی و باغی در شهرستان کنارک وجود دارد که از این میزان ۸۳۰۰ هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی مانند هندوانه، خربزه،  خیار و انواع صیفی‌جات رفته است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد جوی و رطوبت لازم در محدوده شهرستان کنارک، از هر هکتار باغ موز حدود ۴۰ تن محصول برداشت می‌شود. از آنجا که برای تولید این محصولات  از شیوه آبیاری غرقابی استفاده می‌شود، اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در باغات و به ویژه باغات موز یک اقدام ضروری در منطقه محسوب می شود که  با جدیت در دست اقدام است.

نجفی اضافه کرد: در این راستا  تاکنون ۳۰۰ هکتار از اراضی محدوده شهرستان کنارک تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال  این رقم به ۵۵۰ هکتار برسد. با توجه به خشکسالی‌های اخیر استان، توسعه کشت گلخانه‌ای نیز در اولویت جهاد کشاورزی قرار دارد، از این رو از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند دعوت می‌کنیم تا در این زمینه ورود کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاوری سیستان و بلوچستان گفت: احداث جاده‌های دسترسی در میان  زمین‌های کشاورزی سبب کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی  می‌شود  و به همین دلیل یکی از اقدامات در دست اجرای  این نهاد ایجاد جاده دسترسی به زمین‌های کشاورزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.