کرمانشاه- رئیس سازمان محیط‌زیست در حاشیه افتتاح سیستم آبیاری تحت فشار در کرمانشاه اظهار داشت: تهدید اصلی محیط‌زیست کشور ما مسئله کمبود آب و هدر رفتن آن است.

مشکل آب محیط‌زیست کشور را تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، عیسی کلانتری صبح دوشنبه در بازدید از پروژه‌های زیست محیطی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۶۵۱ پروژه کشاورزی در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد.

 در این بازدید باغ نوین «تنگ کنشت» در کرمانشاه با اعتبار ۱.۴ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید، مجری این طرح تعاونی اعتبار ارتش است که انتظار تولید ۱۸۰۰ تن محصول در این باغ می‌رود.

این طرح باعث اشتغال ۲۳ نفر با ۴۷ هکتار سطح آبیاری تحت فشار و ۳۲ هکتار سطح زیر کشت باغ احداث شه شامل گردو، سیب، زردآلو، گیلاس و انگور است.

تآمین میوه و نهال مورد نیاز منطقه و استان‌های همجوار، ایجاد اشتغال مستقیم و کاهش نفوذ گرد و غبار از اهداف اجرای این طرح است.

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در حاشیه افتتاح این باغ با بیان اینکه سهم استان کرمانشاه در سطح زیر کشت باغات فقط ۴ دهم درصد است اظهار کرد: این باغ با اعتبار یک میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه توسعه باغات مدرن در کرمانشاه چند سالی است که آغاز شده است، گفت: بهره‌وری در آب، استفاده از پایه‌های مناسب و اقلام مناسب استفاده شده از ویژگی‌های این طرح است.

مشکل آب محیط‌زیست کشور را تهدید می‌کند

عیسی کلانتری در حاشیه افتتاح سیستم آبیاری تحت فشار در کرمانشاه اظهار داشت: تهدید اصلی محیط‌زیست کشور ما  مسئله کمبود آب و هدر رفتن آن است.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور با اشاره به اینکه تمدن یک کشور بستگی به آب دارد، گفت: باید  آبیاری تحت فشار با کاش استهلال همراه باشد در غیر این صورت وضع آب منطقه به حالت بحران خواهد رسید.

کلانتری افزود: در سیستم آبیاری غرق‌آبی ۳۰ درصد آب مصرفی به زمین بازمی‌گردد. سیستم آبیاری تحت فشار در میاندربند کرمانشاه در ۲۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی این سیستم ۵ نفر به طور مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.