مشهد- تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم ایجاد نهضت خدمت‌رسانی به مردم محروم استان خراسان جنوبی تأکید کرد.

ایجاد نهضت خدمت‌رسانی به مردم محروم استان خراسان جنوبی ضرورت دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با جمعی از مسئولان استانی خراسان جنوبی که در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد، مردم خراسان جنوبی را ولایتمدار، مجاهد و سخت کوش خواند و گفت: مردم این خطه در طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی به خوبی در امتحانات گوناگون سربلند بیرون آمدند و امروز نوبت مسئولان است که به وظایف خود در قبال این مردم متدین و انقلابی عمل کنند؛ دولت باید با حرکت جهادی و جهشی در جهت کاهش محرومیت‌ها برای مردم گام‌های جدی بردارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فرهنگ مردم استان خراسان جنوبی بسیار غنی، اسلامی و دینی است، اظهار کرد: توجه جدی به مسائل فرهنگی و توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه در استان خراسان جنوبی امری ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی این استان، افزود: سرمایه گذاری در خراسان جنوبی باید متناسب با ظرفیت‌های این استان انجام شود، توجه به افزایش بهره‌وری، توجه به مقوله بسته بندی محصولات بومی همچون زرشک و زعفران، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیل فرآیند تولید می‌تواند در رونق اقتصادی کاهش فقر و محرومیت در این استان بسیار مؤثر باشد.

ضرورت توجه به بانکداری اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت توجه به بانکداری اسلامی، عنوان کرد: ضرورت دارد سود بانک‌ها بویژه برای مردم محروم و مستضعف کاهش بیابد، در همین راستا آستان قدس رضوی به دنبال تأسیس بانک قرض الحسنه بدون ربا است.

حجت‌الاسلام رئیسی گیاهان داروئی را یکی از بسترهای اقتصادی مناسب خراسان جنوبی معرفی و بیان کرد: توسعه اقتصاد خراسان جنوبی نیازمند اقدام جهادی، روحیه انقلابی و انگیزه جدی برای ایجاد تحولی در زندگی مردم منطقه است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه توسعه صنعت در استان‌های کشور باید با مطالعه و متناسب با اقلیم و ظرفیت‌های استان باشد، اظهار کرد: راه اندازی صنعت فولاد در قائن امروز با چالش کمبود آب مواجه شده است، چرا که آب منطقه جوابگوی هر دو صنعت فولاد و کشاورزی نیست.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری سال‌ها قبل فرمودند، اقتصاد جنوب خراسان جنوبی صنعت سنگ است، در این استان معادن سنگ ارزشمندی وجود دارد، باید در این ارتباط در حوزه معدن و محصولاتی که در بازار مشتری دارد سرمایه گذاری کرد.

تدین مردم، عامل کاهش جرم و جنایت در استان خراسان جنوبی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که استان خراسان جنوبی با وجود محرومیت جزو استان‌هایی است که کمترین آمار جرم و جنایت را دارد، تصریح کرد: کاهش جرم در این استان به دلیل فرهنگ غنی و تدین مردم است؛ در این میان علما و ائمه جمعه نقش مهمی در صیانت از روحیه تدین، انقلابی‌گری و ولایتمداری مردم این خطه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم شکل گیری نهضت خدمت‌رسانی به محروم استان خراسان جنوبی تأکید و ابراز کرد: ایجاد اعتماد عمومی امری پروسه‌ای است نه پروژه‌ای، و ایجاد این اعتماد نیازمند خدمت رسانی خالصانه به مردم است. به هیچ عنوان فقر و محرومیت در کشور از جمله در استان خراسان جنوبی زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی که آرمان توجه و خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان را دارد، نیست. در همین راستا تمام مسئولان و دست اندرکاران به دور از ملاحظات و جناح بندی‌های سیاسی باید با کاری جهادی در رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی با اعلام خبر اختصاص تمام درآمد موقوفات آستان قدس رضوی در استان خراسان جنوبی به امر محرومیت زدایی و توسعه این استان، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدی از موقوفات آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف به رفع محرومیت در آن استان‌ها اختصاص خواهد یافت، اما در خصوص استان خراسان جنوبی با توجه به خشک سالی‌های متمادی و محرومیت مردم تمام درآمدی موقوفات استان خراسان جنوبی به امر محرومیت زدایی و توسعه اقتصادی این استان اختصاص خواهد یافت.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه توزیع بسته‌های حمایتی غذایی در میان محرومان، کمک‌های مقطعی است و باید به دنبال توانمندسازی محرومان بود، گفت: نباید نگاه به دستان بیگانگان داشت تا آن‌ها بیایند و گره‌ای از کشور باز کنند، امروز راه حل برون رفت کشور از مشکلات اعتماد به جوانان و نیروهای انقلابی است، می‌توان با استفاده صحیح از ظرفیت‌های داخلی در رابطه با گره‌گشایی از مشکلات مردم گام‌هایی جدی و مؤثر برداشت.

در ابتدای این دیدار آیت الله عبادی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و تنی از مسئولان استانی به ایراد سخن و بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با مسائل و مشکلات استانی پرداختند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.