کرمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه هوایی شرق کشور را باید مورد بازنگری قرار داد و پروازهای بیشتری داشته باشیم.

شبکه هوایی شرق ایران باید بازنگری شود

به گزارش قدس آنلاین، عباس آخوندی پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه باند دوم محور کرمان – بم – شورگز اظهار داشت: منطقه بم به عنوان دروازه ورود به شبه قاره هند و بارانداز تاریخی ایران همیشه معروف بوده است و هنوز هم نگاهی که برای توسعه ایران دارم از این حوزه تمدنی است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای توسعه ایران نیاز به ارتباط درون تمدنی داریم و اگر تمدن ایران - شهری را در نظر بگیریم که از شبه قاره هند آغاز می‌شود و به سمت مدیترانه می‌رود و جنوب می‌رسد، باید به این نکته توجه داشت که فقط بحث زبان فارسی، فرهنگ، آیین و دین اسلام در میان نیست بلکه ملت‌های این سرزمین ها برای سال‌های طولانی با یکدیگر در صلح و آرامش زندگی کرده‌اند.

آخوندی تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی بهترین مجموعه‌ای که می‌توان در آن ارتباط اقتصادی برقرار کرد، همین حوزه است و این همیشه برای من یک علامت و راهنما بوده است که باید ارتباط در این حوزه تمدنی در حوزه ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی برقرار کنیم.

وی با اشاره به افتتاح قطعه آخر باند کرمان – بم ابراز داشت: این جاده که امروز افتتاح می‌شود فقط نباید در داخل مرزهای ایران به آن نگاه کرد بلکه باید این طور نگاه کرد که این شبکه چگونه به شبه قاره هند و دریای عمان وصل می‌شود و به سمت جنوب می‌رود و چگونه در شمال شرق به افغانستان و پاکستان وصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: شبکه شرق ایران باید از هر حیثی مورد بازنگری قرار گیرد و شبکه هوایی این منطقه را باید مورد بازنگری قرار داد و پروازهای بیشتری داشته باشیم.

آخوندی همچنین بازنگری حوزه ریلی شرق استان کرمان را مهم خواند و افزود: امیدوارم بتوانیم در آینده با یک دید فرا سرزمینی به منطقه شرق کرمان و جنوب شرق ایران نگاه کنیم زیرا این مناطق ثروت‌های مادی و معنوی و تاریخی و شبکه ارتباط تجاری زیادی دارد.

وی با اشاره به وجود شبکه ارتباط تجاری در شرق استان کرمان اظهار داشت: شبکه تجاری شرق استان کرمان از معادن این مناطق کم‌ارزش‌تر نیست.

آخوندی ادامه داد: ۵۷۰ کیلومتر بزرگراه و آزادراه در استان کرمان طی دولت یازدهم احداث شده که رقم مهمی است و امیدوارم بتوانیم برای توسعه باند فرودگاه کرمان تصمیمات خوبی بگیریم.

وی عنوان کرد: امروز ۶۰ کیلومتر آزادراه سیرجان - بندرعباس کلنگ‌زنی می‌شود و نخستین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه ریل را داریم که عملیات اجرایی آن از کرمان به سیرجان آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استان کرمان بسیار پویا، زنده و پرتحرک است، خاطرنشان کرد:  اینکه استاندار کرمان به فکر جلب توجه مردم جهان و ایران به استان کرمان است نکته مهمی است.

آخوندی ابراز داشت: میزان جابه‌جایی جاده‌ای و ترانزیت در استان کرمان بسیار زیاد است و بخشی از این حجم را می‌توان به ریل منتقل کرد.

وی اظهار داشت: مطالعات راه‌آهن کرمان به جیرفت انجام شده است و امیدوارم بتوانیم، عملیات اجرایی این مسیر را آغاز کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.